A kínai GAC Group neve nemrég jelent meg egy cikkünkben, amelyben az 5 perc alatt tölthető, több mint 1000 kilométeres hatótávot ígérő akkumulátorról írtunk - amely egyébként a GAC Aion elektromos autóiban debütálhat 2024-ben.
A cégcsoport most egy újabb járművéről számolt be, amely egészen különlegesnek számít: egy elektromos autó és egy szintén elektromos hajtású, álló helyből függőleges felszállásra képes légi jármű, azaz egy úgynevezett eVTOL szerelemgyereke.
Az első ránézésre meghökkentő megjelenésű járgány a Gove nevet kapta, noha valójában egyszerre két járműről van szó, amelyek együtt és külön-külön is használhatóak.
A kínai állami tulajdonban álló cégcsoport a távol-keleti ország ötödik legnagyobb autógyártója, emellett azonban - mint látható - foglalkoznak eVTOL-fejlesztéssel és töltőinfrastuktúra építésével is.
A Gove betűszó, a GAC, on The Go, Vertical, and EV kifejezések kezdőbetűiből olvadt össze. A különleges koncepcióról egyelőre túl sokat nem árultak el, csupán annyit lehet tudni, hogy a röpképes felső rész már sikeresen teljesítette az első tesztrepülését, így innentől már csak a hatóságokon múlik, hogy mikor kaphatja meg a forgalomba helyezéshez szükséges engedélyeket. Annyit azért elárultak, hogy a repülés teljesen automata módon zajlik, amiről a cég által fejlesztet ADiGO-Pilot nevű rendszer gondoskodik.
Sajnos az autóként használható alsó részről egyelőre nem sok információt osztottak meg a világgal, így erre még várni kell. Nem a GAC egyébként az egyetlen kínai vállalat, amely repülő autót - vagy legalábbis ahhoz hasonlót - fejleszt, az XPeng repülő autójáról még tavaly ősszel számoltunk be.