Tavaly szeptemberben számoltunk be róla, hogy kiszivárogtak az első részletek a Xiaomi saját fejlesztésű elektromos autójáról. A főleg az okostelefonjairól és a Xiaomi okosóra kínálatáról ismert kínai vállalat egyre több területen jelenik meg, az okosotthonokba szánt készülékektől a tévéken és táblagépeken át a laptopokig - ma már a világ harmadik legnagyobb hardvergyártójaként tartják számon.
A Xiaomi az Apple példáját követve fogott saját elektromos autó fejlesztésébe, az első modellt pedig már jövőre piacra dobnák. A cég első embere pedig egy közelmúltban adott interjúban felvázolta, hogy milyen nagyívű tervei vannak az autóiparban.
A Xiaomi vezérigazgatója, Leu Jun ugyanis nem kis ebb célt tűzött ki a vállalat elé, mint azt, hogy a világ öt legnagyobb autógyártójának egyikévé váljon - írja az ArenaEV. A lap információi szerint Jun elismerte, hogy jelenleg körülbelül 6-7 évvel vannak lemaradva a kínai konkurenciától, azonban a cég szoftverfejlesztésben gyűjtött tapasztalatainak segítségével hamar ledolgozhatják a hátrányt.
Jun ugyanis úgy fogalmazott, hogy egy autó tervezése során napjainkban már a szoftverfejlesztés jelenti az egyik legfontosabb területet. Ebben lehet valami, ha elnézzük, hogy az autóiparban még újoncnak számító Tesla szoftveres háttere micsoda versenyelőnyt jelent az úgynevezett "legacy", azaz a benzines korszakban már működő autómárkákhoz képest. Az sem véletlen, hogy a Volkswagen nemrég egymilliárd dollárt fordított a szoftverfejlesztési képességei javítására.
A kínai cég Xiaomi Auto néven indította útjára autófejlesztő leányvállalatát, amelybe máris befolyt 439 millió dollárnyi befektetés, a kutatás-fejlesztési részlegre pedig több mint 2300 embert vettek fel. A cég elektromos autója jelenleg téli tesztelés alatt áll, ami azt jelzi, hogy a projekt gyorsabban halad a vártnál. Ennek ellenére Lei Jun szerint még legalább két évtizedre lesz majd szükség, hogy a vállalat elfoglalhassa a helyét a világ legnagyobb autógyártói között.
A cég azonban alaposan feladhatja a leckét a konkurenciának: a Xiaomi ugyanis azt ígéri, hogy az életünk digitális oldala tökéletesen integrálódik majd a hétköznapjainkba, az okostelefonoknak, okosotthonoknak és intelligens autóinak köszönhetően. A terjeszkedésben ráadásul további előnyt jelenthet, hogy a Xiaominak már most is komoly értékesítői és üzlethálózata, valamint marketinggépezete működik globálisan, ami sokat segíthet az érkező autó bevezetése során.