Hirdetés

Ez az IT-cég a világ egyik legnagyobb autógyártójává szeretne válni

|

Az elektromos autók érkezése komoly lehetőséget adott a szektorban eddig nem tevékenykedő cégek számára.

Hirdetés

Tavaly szeptemberben számoltunk be róla, hogy kiszivárogtak az első részletek a Xiaomi saját fejlesztésű elektromos autójáról. A főleg az okostelefonjairól és a Xiaomi okosóra kínálatáról ismert kínai vállalat egyre több területen jelenik meg, az okosotthonokba szánt készülékektől a tévéken és táblagépeken át a laptopokig - ma már a világ harmadik legnagyobb hardvergyártójaként tartják számon.

A Xiaomi az Apple példáját követve fogott saját elektromos autó fejlesztésébe, az első modellt pedig már jövőre piacra dobnák. A cég első embere pedig egy közelmúltban adott interjúban felvázolta, hogy milyen nagyívű tervei vannak az autóiparban.

Lei Jun, a Xiaomi alapítója (Fotó: PC World)
Lei Jun, a Xiaomi alapítója (Fotó: PC World)

A Xiaomi vezérigazgatója, Leu Jun ugyanis nem kis ebb célt tűzött ki a vállalat elé, mint azt, hogy a világ öt legnagyobb autógyártójának egyikévé váljon - írja az ArenaEV. A lap információi szerint Jun elismerte, hogy jelenleg körülbelül 6-7 évvel vannak lemaradva a kínai konkurenciától, azonban a cég szoftverfejlesztésben gyűjtött tapasztalatainak segítségével hamar ledolgozhatják a hátrányt.

Hirdetés

Jun ugyanis úgy fogalmazott, hogy egy autó tervezése során napjainkban már a szoftverfejlesztés jelenti az egyik legfontosabb területet. Ebben lehet valami, ha elnézzük, hogy az autóiparban még újoncnak számító Tesla szoftveres háttere micsoda versenyelőnyt jelent az úgynevezett "legacy", azaz a benzines korszakban már működő autómárkákhoz képest. Az sem véletlen, hogy a Volkswagen nemrég egymilliárd dollárt fordított a szoftverfejlesztési képességei javítására.

A Xiaomi saját fejlesztésű elektromos autója körül egyelőre nagy a titkolózás (Fotó: Unsplash/Billy Freeman)
A Xiaomi saját fejlesztésű elektromos autója körül egyelőre nagy a titkolózás (Fotó: Unsplash/Billy Freeman)

A kínai cég Xiaomi Auto néven indította útjára autófejlesztő leányvállalatát, amelybe máris befolyt 439 millió dollárnyi befektetés, a kutatás-fejlesztési részlegre pedig több mint 2300 embert vettek fel. A cég elektromos autója jelenleg téli tesztelés alatt áll, ami azt jelzi, hogy a projekt gyorsabban halad a vártnál. Ennek ellenére Lei Jun szerint még legalább két évtizedre lesz majd szükség, hogy a vállalat elfoglalhassa a helyét a világ legnagyobb autógyártói között.

A cég azonban alaposan feladhatja a leckét a konkurenciának: a Xiaomi ugyanis azt ígéri, hogy az életünk digitális oldala tökéletesen integrálódik majd a hétköznapjainkba, az okostelefonoknak, okosotthonoknak és intelligens autóinak köszönhetően. A terjeszkedésben ráadásul további előnyt jelenthet, hogy a Xiaominak már most is komoly értékesítői és üzlethálózata, valamint marketinggépezete működik globálisan, ami sokat segíthet az érkező autó bevezetése során.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)