Az elektromos autók töltésével jelenleg sok helyen probléma, hogy a töltőhálózat nincs egységesen kiépítve, illetve a kisebb településeken előfordul, hogy csak 1-2 töltő várja az autósokat. Ez azért is probléma, mert így a töltés elején és végén hosszabb gyaloglásra kényszerül a tulajdonos, hacsak nem várja ki helyben a folyamat végét.
Ezen változtathat a kínai NaaS Technology új fejlesztése: egy kisméretű önvezető robot, amely képes megkeresni az autónkat, majd automatikusan feltölteni azt - írja az Electrek.
A narancs-fehér festésű robot lelke egy gépi tanulással fejlődő mesterséges intelligencia, de van benne GPS, 5G-technológia, illetve V2X hálózati szabvány, ami lehetővé teszi, hogy kommunikáljon a környéken lévő autókkal. A robot borítása vízálló, így nem probléma, ha esős időben kell dolgoznia.
Az elektromos autók tulajdonosai egy applikáción keresztül rendelhetik meg a töltést, a robot ezek után a helyszínre gurul, leparkol a töltendő autó mellett, sőt, még arra is képes, hogy a töltőfejet automatikusan csatlakoztassa - igaz, ehhez nem árt, ha a tulajdonos előzetesen felnyitja a csatlakozó fedelét.
Miután végzett a töltéssel, a NaaS robotja lecsatlakozik, majd folytatja az útját, illetve, ha szükséges, visszatér a saját töltődokkjához, hogy feltöltse az akkumulátorait.
A fejlesztő cég szerint a robot többféle töltési móddal tud működni, illetve többféle akkumulátor-konfigurációval is kompatibilis. A nagyobb autógyártók pedig a cég saját API-ján keresztül csatlakozhatnak a rendszerhez.
Egyelőre nem közölték, hogy a szerkezet mikor kerülhet kereskedelmi forgalomba, ahogy azt sem, hogy mennyibe kerül. Ettől függetlenül azonban az ötlet nagyon is életképes, hiszen sok helyen probléma, hogy a parkolókban csak 2-3 töltőoszlop található, egy ilyen robot azonban feleslegessé tenné az egyébként viszonylag költséges telepítést, hiszen elég lenne csak egy parkolóhelyet és a dokkolót biztosítani a számára, hogy el tudja látni a parkolóba érkező elektromos autókat.