Hiába érkeznek az egyre nagyobb hatótávolságú, egyre gyorsabban tölthető elektromos autók, ha a töltőhálózat fejletlensége miatt egyelőre még bizonytalanságra vannak kárhoztatva a villanyautósok, hiszen hiába nézik ki az úti céljuk környékén fellelhető pár töltő egyikét, ha valamelyiken épp áll valaki, a másik pedig műszaki hibás, onnantól nehézkesen oldható meg az elektromos autó "megtankolása".
Persze, már az alsóbb kategóriás villanyautók hatótávja is lehetővé teszi a napi ingázást, mégis bosszantó, ha valaki tölteni szeretne de nem tud, különösen, ha valóban lemerült akkumulátorral érkezik. Ezen változtatna az Európai Unió, amelynek közlekedési miniszterei nemrég Franciaországban találkoztak, hogy javaslatot terjesszenek elő a kérdés rendezésére - rja a Rideapart.com.
Az előterjesztés egységesítené az európai töltőket (Fotó: Unsplash/Oxana Mellis)
A lap információi szerint a törvényjavaslat 60 kilométerben határozná meg a két töltőoszlop közti maximális távolságot. A tervek szerint az egész unióra kiterjesztenék a rendelkezést, azaz, egy elektromos autóval legfeljebb 30 kilométert kellene megtennünk a következő töltőoszlopig.
A törvényjavaslat gyakorlati útmutatást nem ad az egész kontinenst lefedő töltőhálózat feléptésére, ennek felelősségét a 27 tagállamra hárítaná. Azt azonban rögzítené a dokumentum, hogy minden töltőoszlopnak legalább a 150 kilowattos gyorstöltési teljesítményre képesnek kell lennie.
A rendelkezés értelmében a tagállamoknak 2025-re kellene kialakítani a töltő-infrastuktúrát az összes transzeurópai útvonalon, 2030-ra pedig minden tagország teljes területén belül is lehetővé kell tenni, hogy a töltők 60 kilométeres távolságra legyenek egymástól. Az új szabályozás azonban ennél ambiciózusabb, mivel szabványosítaná a töltőoszlopokat, a csatlakozókat, sőt, egységesített fizetési felületet is előír, a töltési folyamat megkönnyítésére.
A törvényjavaslat az Európai Unió Fit for 55 keretrendszeréhez illeszkedik, amely 2030-ra 55 százalékkal csökkentené a kontinens szén-dioxid emisszióját. Az Európai Parlamentnek azonban először meg kell szavaznia az előterjesztést - erre legkorábban szeptemberben kerülhet sor.