Az USA egyik legnagyobb autógyártója, a General Motors megállapodást írt alá a Netflix streaming platformmal, amelynek értelmében utóbbi legalább egy elektromos autót megjelenít majd minden saját készítésű filmjében vagy sorozatában - írja az Electrek.
A partnerség természetesen csak olyan tartalmakra vonatkozik, ahol az elektromos autók nem túl kirívó módon illeszthetőek bele a történetbe, azaz, nem kell attól tartani, hogy megjelennek az olyan kosztümös alkotásokban, mint a Bridgerton család, vagy a Birmingham bandája (Peaky Blinders).
A General Motors a most kötött megállapodás értelmében egy sor reklámot is leforgat majd, amelyekben a főleg vígjátékokból ismert Will Ferrell jelenik majd meg, különféle elektromos autók kíséretében. A klipek a Netflix népszerűbb sorozatait idézik meg, például a Squid Game vagy a már említett Bridgerton.
Az autógyártó a február 12-i NFL-nagydöntő, a Super Bowl félidejére is vásárolt reklámidőt, várhatóan a Ferrell főszereplésével forgatott egyik reklámfilmnek. A Super Bowl a világ egyik legnézettebb sporteseménye, amelyre sok hirdető különleges reklámokkal készül, sokan ilyenkor mutatják be az adott év legnagyobb durranásának szánt hirdetéseiket. A GM az elmúlt két évben is komoly költő volt ezen a téren, két évvel ezelőtt is Will Ferrell főszereplésével reklámozták az elektromos autóikat. A Super Bowl előtt azonban már most közzétettek két ízelítőt a színésszel forgatott kisfilmekből.
A megállapodással kapcsolatban nemrég közös sajtótájékoztatót tartott Debra Wahl, a GM globális marketingvezetője és Marian Lee a Netflix marketingigazgatója, akik elmondták, hogy nem a klasszikus értelemben vett termékmegjelenítéssel szeretnék megjeleníteni a villanyhajtású járműveket.
A két vezető elmondta, hogy nem kívánják megszabni, hogyan jelenjenek meg az elektromos autók a Netflix tartalmaiban, azaz nem erőltetett reklámokat szeretnének látni, hanem olyan jeleneteket, amelyben a villanyhajtás már a mindennapok szerves részeként jelenik meg. Azaz, nem egyszerű kellékként használnák az autókat, hanem a történetmesélés részeként.
Az első példákat a Netflix Love is Blind, Queer Eye és Unstable című műsoraiban lehet majd látni, a Netflix képviselője azonban hangsúlyozta, hogy más autógyártókkal is együttműködnek majd. A streaming platform emellett további lépésekkel igyekszik fenntarthatóbbá tenni a működését: növelik a gyártás során használt megújuló energia mennyiségét, ahol csak lehet elektromos járműveket használnak és további módszerekkel is igyekenznek dekarbonizálni a tevékenységeiket.