Az elektromos autók technológiája jelenleg még ott tart, hogy ha egy nagyobb utánfutót, lakókocsit kell elvontatni, az autó gyári hatótávjának nagyjából a felével érdemes számolni. Nem véletlen, hogy már terveztek olyan változatot, amely saját villanymotorjával és saját akkumulátorával is képes hozzájárulni a vontató autó energiaigényeinek fedezéséhez.
Most azonban ilyesmiről nincs szó, az alábbi, kifejezetten elektromos autókhoz tervezett lakókocsinak ugyanis nincs saját motorja, sem aksija, ennek ellenére mégis képes hozzájárulni a hatótáv növeléséhez - írja az InsideEVs.
A Polydrops nevű cég korábban már kifejlesztette a P17A1 kódjelű lakókocsiját, amelynek most piacra dobták a továbbfejlesztett, P19 változatát. Az elődhöz képest lekerekítettebb, de így is meghökkentő formájú lakókocsi alakjának pedig jó oka van. A Polydrops mérnökei ugyanis tudják, hogy az elektromos autók hatótávjának a legnagyobb ellensége a légellenállás.
A P19-et ennek megfelelően tervezték: több száz számítógépes szimulációt futtattak le, hogy megtalálják az ideális formát, amivel elkerülhető a cikk elején említett hatótáv-veszteség. A Polydrops egy tesztvideót is közzétett, amelyen látható, hogy egy Hyundai Ioniq 5 mögé csatolva az autó fogyasztása nem nőtt meg jelentősen: a 17 kWh/óra még vontatmány nélkül is tisztességesnek nevezhető. Az InsideEVs úgy fogalmaz, hogy a P19-et vontató Ioniq 5 egy töltéssel messzebre jut, mint az autó EPA-szabvány szerinti, 412 kilométeres hatótávja. Ők 445 kilométert írnak, ami, ismerve a Hyundai Ioniq 5 képességeit - lásd a linkelt tesztünket - furán hangzik, ezért inkább maradjunk a cikk elején említett adatnál: míg egy "hagyományos" lakókocsit vontató elektromos autó elbukja a hatótáv 50 százalékát, a Polydrops P19-et vontatva csupán a hatótáv 15 százalékáról kell lemondani.
A lakókocsi viszonylag spártaian van felszerelve: egy nagy franciaágyon túl csupán egy kisebb polcot és egy kihajtható asztalt találunk benne, a 15 literes tartállyal ellátott kempingzuhanyért már felárat kell fizetni. A P19 azonban a Hyundai Ioniq 5 kétirányú töltésének, pontosabban a V2L (vehicle-to-load) technológiának köszönhetően az autó akkumulátorából képes energiát vételezni, így a beltérben elhelyezett konnektorokról és USB-csatlakozókról lehet tölteni a telefonokat, laptopokat, vagy bármi egyebet is. A dönthető ablakok beépített szúnyoghálóval érkeznek, de extraként vásárolható hozzá teljes diszkréciót biztosító takarólap is, ami ráadásul a szigetelésbe is besegít. Apropó, szigetelés: az alumínium karosszéria hatékonyan veri vissza a Nap sugarait, a 2 hüvelyk vastag szigetlés pedig a beltér hőmérsékletének stabilizálásában játszik fontos szerepet.
További nagy előnye a P19-nek a barátságos ára: 9950 dollárt kell érte fizetni, ami forintban jelenleg 3,8 milliót jelent. Összehasonlításként: cikkünk írásának pillanatában egy 28 éves lakókocsiért szűk 1,6 millió forintot kértek az egyik használtjármű-kereskedő oldalon, de egy 2000-es évjáratú - igaz, a P19-nél valamivel nagyobb - darabért má r2,5 milliót kell kifizetni.