Az elektromos autóknak hideg időben csökkenhet a hatótávja - ez igaz a belső égésű motoros járművekre is, de a villanyhajtás esetén látványosabb a csökkenés, különösen, ha az akkumulátort nem megfelelő körülmények között használják. A téli időben akad néhány trükk, amellyel hatékonyan mérsékelhető ez a csökkenés, például a fűthető ülések használata a levegő melegítése helyett.
Ennek pontos mértékéről megoszlanak a vélemények, de egy vilanyautós fórum egyik tagja szerint a hagyományos autós fűtés akár 2-5 kilowattot is elfogyaszthat, míg az ülésfűtés használata legfeljebb 50-100 watt körüli energiát igényel. Ez érthető is, hiszen utóbbi esetben jóval kisebb területet kell melegíteni, ráadásul a hőt közvetlenül a sofőr vagy az utas teste veszi át, így hatékonyabb a melegítés mértéke.
Ezt segíti a német ZF legújabb fejlesztése is - írja az InsideEVs. Az autók könnyebb manőverezését segítő EasyTurn felfüggesztést is kifejlesztő cég pofonegyszerű ötlettel rukkolt elő: a fűthető biztonsági övvel. A gyártás során fűtőszálakat szőttek az övbe, amelyet ránézésre nem lehet megkülönböztetni egy hagyományos változattól. A ZF szakemberei szerint egyébként ez a módosítás nem befolyásolja a biztonsági övek működését, azaz ugyanolyan biztonságos a fűthető verziót használni, mint a simát. A fűthető övnek azonban óriási előnye, hogy akár 15 százalékkal több hatótávja marad egy elektromos autónak, ha a fűtés helyett ezt használja a sofőr. A melegítés még hatékonyabb, ha az ülésfűtéssel együtt alkalmazzák.
A fűthető övek egyből működésbe lépnek, amint az autót beindítják, ráadásul, rendkívül hatékonyak, hiszen a sofőr vagy az utas testéhez tapadva közvetlen közelről adják át a hőt. A cég közleményében egyenesen úgy fogalmaz: "minél jobban engedik az utasok, hogy a hő elérje a testüket, annál jobban működik, sőt, nem csak a komfortérzetet javítja, a közlekedés biztonságát sem csökkenti".
Martina Rausch, a ZF fűthető biztonsági öv kifejlesztésért felelős munkatársa fel is hívta a figyelmet, hogy a fűthető öv akkor használható optimálisan, ha az utasok az autóba szállás előtt leveszik a télikabátjukat. Ez egybecseng a vezetéstechnikai szakértők ajánlásával is, mivel a biztonsági öv akkor teszi jól a dolgát, ha szinte teljesen rásimul a testre. Ha egy vastag kabáton húzzuk át az övet, valamennyi mozgástér maradni fog, ami rendkívül veszélyes lehet egy baleset során, mivel így a testünket az erőhatások elkezdik kimozdítani a rögzített helyzetből, ezért a biztonsági övnek több időre lesz szüksége, hogy megfeszüljön.
A fűthető biztonsági övvel korábban más autógyártók is próbálkoztak, a Ford például 2018-ban szabadalmaztatott egy hasonló technológiát, ez azonban azóta még nem jelent meg egy modellben sem.