Korábban már írtunk róla, hogy az évek óta csak lebegtetett Apple-autó valósággá válhat, miután a cupertinói cég leigazolta a Lamborghini egyik vezető tervezőjét. Egyelőre azonban még nem ismert, hogy mikor jelenhet meg az első Apple-logós járgány az utakon.
Az Apple készülékeinek egy részét a tajvani Foxconn gyártja, akárcsak az egykor szebb napokat látott Blackberry telefonjait, a Kindle e-könyvolvasókat vagy a Nintendo játékkonzoljait. A cég pedig nemrég meglepő húzással beelőzte a megbízóját és bemutatta saját fejlesztésű elektromos autóját, amellyel olyan modellek versenytársaivá szeretnének válni, mint a Tesla Model Y, a Hyundai Ioniq 5 vagy a Volkswgen ID.4 - írja az InsideEVs.
Bár a pontos adatok egyelőre nem ismertek - a Foxconn október 18-án mutatja be hivatalosan az autót - már most közzétették az alább is látható videót, ami elárul néhány részletet a Foxtron Model B nevet viselő járműről.
Amit egyelőre biztosan lehet tudni, hogy a ránézésre kompakt crossover SUV-nak tűnő Model B a Foxconn saját, nyílt forrású MiH (Mobility in Harmony) elektromosautó-platformjára épül. A cégnek ambiciózus tervei vannak a platformmal, azt szeretnék, a MiH az "autók Androidjaként" vonulna be a köztudatba.
A Foxconn azt is elárulta, hogy a gyártás 2023-tól kezdődhet Kínában, 2024-ben pedig megkezdi működését egy ohiói üzem is, ahol évente félmillió autó összeszerelésével számolnak. Érdekesség, hogy a Foxconn - korábbi működési modelljére alapozva - más gyártók számára is kínálna gyártói kapacitást az üzemeiben.
A Foxconn még csak bemelegít
A tajvani cég semmit sem bíz a véletlenre: az autót a szakma egyik atyaisteneként tisztelt Pininfarina stúdiójában tervezték. Bár a videóból sok minden nem derül ki, a hátsó lámpatesteken egy érdekes animáció is látható, ami arra utal, hogy az autó eddig nem látott módon kommunikálhat majd a környezetével.
A Foxconn illetékesei pedig nem tétlenkednek: máris bemutattak két további modellt Foxtron Model C, és Model E néven. Mindkettő a MiH platformra épül majd: előbbi feltehetően egy hagyományosabb megjelenésű és méretű SUV lesz, míg utóbbit várhatóan a Tesla Model 3 riválisának szánják, azaz egy sportosabb szedán érkezhet ezen a néven.
Bár a cég egyelőre koncepcióautóként beszél mindhárom modellről, a fenti videón már egy látszólag gyártásra kész autó szerepel, így nem lenne meglepő, ha az október 18--i bemutatón leleplezett jármű nem sokban különbözne az itt látható példánytól.