Furcsa trend ütötte fel a fejét a tengerentúlon: számos amerikai Tesla-tulajdonos, aki eddig boldogan használta elektromos autóját, most nem győzi várni, hogy végre eladhassa, ráadásul nem csak az Elon Musk cége által gyártott villanyautóktól szabadulnának sokan, hanem más e-autóktól is - írja az InsideEVs.
Az ok az ellátóláncok akadozása miatti várakozásra vezethető vissza: annyira sokat kell várni egy-egy új elektromos autóra, hogy a már utcán lévő darabokon szép haszonnal adhat túl, aki egy darabig tudja nélkülözni a villanyautóját.
Egyre kelendőbbek a használt Teslák, de más elektromos autók iránt is óriási a kereslet (Fotó: Tesla)
Egy Dennis Wang nevű Los Angeles-i férfi például már negyedik Tesláját adja el, és bár az első alkalommal még veszteséget könyvelhetett el, másodjára már 4000, a harmadik autónál pedig már 7000 dollárral lett gazdagabb - ez összesítve több mint 4,3 millió forint.
Most egy Tesla Model S-sel járok, de valószínűleg három hónapon belül újra el fogom adni, attól függően, hogy alakul a piac. Közben már leadtam a megrendelést egy Model Y-ra és egy Model X-re is
- mondta Wang a lapnak nyilatkozva.
Nem ő az egyetlen, aki a könnyű keresetért cserébe átmenetileg lemondott az elektromos autójáról: a LeBron James által is reklámozott elektromos Hummer egyik példányát például 220 ezer dollárért, azaz bő 86 millió forintért hirdetik megvételre, holott a gyártótól vásárolva ennek kevesebb mint felébe, 105 ezer dollárba, vagyis bő 41 millió forintba kerül.
A Kaliforniai Rivian R1T elektromos pickupjai is rendkívül népszerűek az Egyesült Államokban, most pedig az élelmes tulajdonosok óriásit kaszálhatnak, ha hajlandóak eladni a sajátjukat: az R1T alapára 67 500 dollár (26,5 millió forint), a hirdetések között azonban 123 ezer dollárért (48,3 millió forint), illetve az alapár több mint triplájáért (!), 220 ezer dollárért (86 millió forint) is lehet találni meghirdetett autókat.
Egy Eddie Gribust nevű amerikai férfi 5000 dollárt, azaz közel kétmillió forintot keresett Tesla Model Y-ja eladásával, a vevő ráadásul több mint ezer kilométert utazott, hogy átvehesse az autót.
Autókereskedéssel foglalkozom, ezért tisztában vagyok a chiphiány következményeivel. Most pedig mindenki arról beszél, hogy a másodlagos piac legalább 20-30 százalékkal nőtt. Nemrég akartam rendelni egy Tesla Model X-et és egy Cybertruckot. Azt mondták, kilenc hónaptól egy évig tart a várólista, ami óriási keresletet és alacsony kínálatot jelent. Innentől egyszerű közgazdaságtani kérdés, ha valaki hasznot húzna ebből
- mutatott rá Gribust.
A hosszú várólista mellett az elektromos autók iránti egyre komolyabb érdeklődés is fokozza a keresletet, amivel a gyártók egyelőre csak nehezen tudják tartani a lépést.