Úgy tűnik a Honda E lesz egy ideig a népszerű világmárka utolsó városi, kisméretű autója. A vállalat döntéshozói úgy látják, hogy jelenleg a piaci igények elmozdulása ebbe az irányba tereli az EV-gyártó cégeket. A 2020 nyarán megjelent modell azoknak kedvezett, akik meg akartak felelni a zéró károsanyag kibocsátás igényeinek, és a kistestű, kompakt, városi autókat részesítik előnyben.
A Honda UK vezetője, Rebeca Adamson azt nyilatkozta, hogy főként a szigetországi igényekre támaszkodva döntöttek a cég irányváltása mellett. Továbbá azt is közölte, hogy amíg a piaci igények nem változnak, ez lesz a márka fő irányvonala.
Mindezek az e:Ny1, a Honda új elektromos SUV-jának bemutatóján hangzottak el, ami már az új irányvonal hírnöke. Jelen fordulatra már az az áprilisi sajtótájékoztató is utalt, ahol a cég bejelentette, hogy az e:Architecture platformra szeretne egy nagy- és egy közepes méretű modellt is építeni 2025-ös megjelenéssel, valamint az is árulkodó volt, hogy mindenképpen tovább akarják fejleszteni a cég nagy- és közepes méretű autókra szabott járműrendszerét.
Egyébként a Honda E nem volt éppen kudarc a cég történetében, sokan választották azt kis mérete, kompakt megjelenése miatt, de kis kapacitású akkumulátora és rövid, 220 km-es hatótávolsága mindig is kizárta azok érdeklődését, akik nem csak városi használatra szeretnének autót vásárolni.
Egyébként az e:Ny1 a cég első tisztán elektromos üzemű SUV-ja, és a második tisztán elektromos modellje az európai piacon. 412 kilométert tud megtenni egy töltéssel, így az egyre inkább kiépülő elektromos töltőhálózat segítségével alkalmas hosszabb távok megtételére is.