Hirdetés

Egyelőre 2024 nem a Tesla éve

|

Megtorpanni látszik az elektromos hajtás terjedése Európában.

Hirdetés

Megjelentek az Autógyártók Európai Szövetségének legfrissebb eladási statisztikái, melyek sokaknak okoztak meglepetést. Az adatok elemzése közben érdemes azonban figyelembe venni, hogy a BYD-val az élen több gyártó is a megfizethető árú EV-k fejlesztésével igyekszik új korszakot nyitni az elektromos autók forgalmazásában.

Míg 2023-ban még a Tesla csúcsmodelljét, a Tesla Y-t vették a legtöbben, a brand, sőt a technológia tavalyi győztesének idén csak a kilencedik helyre futotta. Az előző év azonos időszakával összehasonlítva több mint 20 százalékkal estek vissza az eladási mutatói a tíz legkeresettebb modell eladási listáján.

Nem a Tesla Y az egyedüli, amely visszaesést könyvelhetett el az év első felében a piacvezetőségét idén elvesztő járműgyártónál. A májusig tartó időszakban 14 százalékot estek vissza az eladások a tavalyi évhez képest, a múlt hónappal való összevetésben pedig 36 százalékos a csökkenés.

Hirdetés

Ennek a tendenciának számos valószínűsíthető oka van. Egyrészről a technológia iránti kereslet elérhetett egyfajta plafont, és további jelentős növekedés akkor várható majd, ha a gyártók részéről eszkalálódik az árverseny. Több piaci szereplő is jó ideje ígérgeti már a 20 000 dollár alatti EV-k érkezését, és amíg ez nem történik meg, jó eséllyel meg fog látszani az eladásokon.

Az sem javít a statisztikákon, hogy Európa kereskedelmi háborút hirdetett a kontinenst olcsó EV-kkel elárasztó kínai gyártókkal szemben. A múlt héten az EU bejelentette, hogy a Kínából származó villanyautókra extra védővámot fog kivetni, amelynek mértéke akár 38, 1 százalékig is terjedhet. A Tesla bizonyos modelljeire már most emelést jelentett be, a szankciót ellensúlyozandó.

Többféle magyarázat is született a visszaeséssel kapcsolatosan. Van, aki szerint az elektromos hajtásmódok elterjedése éppen a mostani visszaeséssel fogja elérni a fenntartható fejlődési ívet a kezdeti hype után. Mások úgy gondolják, hogy a Németországban kifutó állami támogatási keretek az egész kontinens autópiacára hatással vannak.

Abban többé-kevésbé egyetértés van, hogy a turbulens első két évtized sok zsákutcával és anomáliával járt együtt, aminek legfőbb oka, hogy a kezdeti sikereket követő irreális elvárások határozták meg az ágazat működését. Ennek fényében talán célszerű lenne a döntéshozóknak megállni egy pillanatra, és a valósághoz igazítani az üzletpolitikát.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)