Hirdetés

Egy új kibocsátásmentes konténerszállító hajó fog munkába állni a Rajnán

|

A hidrogén üzemanyagcella- és akkumulátortechnológiát ötvöző H2 Barge 2 Rotterdam és Duigsburg között fogja ellátni a folyami szállítást.

Hirdetés

Új, kibocsátásmentes hidrogénüzemű teherhajót helyeznek üzembe a Rajnán a közeljövőben. A H2 Barge 2 névre keresztelt hidrogén üzemanyagcellás hajó a hollandiai Rotterdam és a németországi Duisburg között fogja szállítani a tengeren túlról érkező konténereket úgy, hogy azzal nem növeli a szállított termékek karbonlábnyomát.

A holland Future Proof Shipping (FPS) hajózási vállalat által kifejlesztett, az EU Flagships projekt és az Interreg ZEM Ports NS projekt által finanszírozott H2 Barge 2 eredetileg hagyományos meghajtású konténerhajónak készült. Később alakították csak át elektromos meghajtásúra, aminek üzemeléséhez szükséges energiát hat, egyenként 1,2 MW teljesítményű PEM üzemanyagcella, hidrogéntároló és több, a fedélzet alatt elhelyezett akkumulátorcsomag biztosítja.

Hirdetés

A H2 Barge 2 a korábbi változatokhoz képest az előzetes kalkulációk szerint évi 3000 tonna szén-dioxid kibocsátását fogja megspórolni légkörünknek a Rajnán történő oda-vissza fuvarozás közben. Ez óriási eredmény lehet az európai folyami hajózás karbonsemlegessé tételében.

"A folyami utak fontosak az európai áruszállítás szempontjából, és örömmel látjuk, hogy egy nagy teljesítményű konténerszállító hajót alakítanak át nulla kibocsátásúvá. A H2 Barge 2 tanulságokkal fog szolgálni arról, hogy hogyan lehet a hajókat a dízelüzemű működésről a zéró kibocsátású alternatívákra átállítani, az akkumulátorok és a zöld hidrogén üzemanyagcellában történő kombinációjával. Büszke vagyok arra, hogy az általunk támogatott projekt hozzájárul az Európai Unió teherszállításának szén-dioxid-mentesítéséhez"

- mondja Mirela Atanasiu, a Clean Hydrogen Partnership ideiglenes ügyvezető igazgatója.

Sokan szkeptikusak a hajtástechnológia fenntarthatóságát illetően, de azért vannak részeredmények. Az bizonyos, hogy a technológia az akkumulátorok viszonylagosan alacsony energiasűrűsége miatt még nem teszi lehetővé, hogy azok önmagukban elegendők legyenek ekkora teher szállítására. Az EU Flagships projekt második kibocsátásmentes hajóját, a Zulu 06-ot még idén Párizsban fogják szolgálatba állítani.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)