Bár sokan a mai napig szkeptikusak a technológia fenntarthatóságával, abban mindenki egyetért, hogy az elektromos átállás most már biztosan megtörténik a közeljövőben. Még tavaly megegyeztek az Unió tagállamai, hogy 2035 után nem forgalmaznak több benzines illetve dízelautót az EU területén. Többen már ennél is korábbi dátumokat emlegetnek, és gyártó is van olyan, aki saját vállalása alapján már a céldátum elérkezte előtt befejezi a fosszilis üzemanyaggal működő járművek eladását.
Az egyelőre még nem látszik, hogy hogy fognak tudni lecserélni minden autót idővel az átálláshoz, de az emberi találékonyságban mindig lehet bízni. Most is ebből az irányból jön egy kis segítség egy biztató innovációs siker formájában.
Egy dachaui székhelyű német startup, azt állítja, hogy kidolgozott egy módszert a régi, belső égésű modellek elektromos hajtásúvá való átalakítására. Persze nem új gondolat a már meglévő jármű elektromosítása, de az e-Revolt nevű cég azt állítja, hogy 42 autótípuson, 8 óra alatt, 12 000-15 000 euróból (4 600 000 - 5 700 000 forint) végzi el a szükséges átalakításokat. Ez annyira ugyan nem kevés, de még mindig olcsóbb, mint a legegyszerűbb 20 000 eurós kínai alapmodellek.
A gyártó szerint az átalakítás során beépített akksi hatótávja 250-300 kilométer a kasztni súlyától függően. Úgy alakítják ki az akkumulátor helyét, hogy az szükség esetén könnyen átalakítható legyen. A művelet során először meg kell arról győződni, hogy a beltér kialakítása valóban megfelel az új hajtásmód szükségleteinek.
Ezután a szükségtelen alkatrészek eltávolítása következik, melynek egy részét újrahasznosítják, a többit pedig valamilyen formában visszaépítik az új hajtásba. Ezt követően a kipakolt alkatrészek helyére beillesztik az úgynevezett plug and play keretet, mely az eredeti motor rögzítési pontjaihoz illeszkedik. Beépítenek egy e-CAN (controller area network) nevű modult is, mely az eredeti alkatrészek működését hangolja össze az újakkal.
Minden alkatrészt az e-Revolt gyárt a tömlőktől kezdve az utolsó csavarig. A műszerfal tetején elhelyez egy új, infotainment-funkciót betöltő berendezést is, amely nagyvonalakban tudja azokat, amit a többi hasonló célú berendezés is.
Ami még nem derült ki, hogy milyen teljesítményre képes a beépített elektromos motor, és az akkumulátor teljesítményét is homály fedi. Tisztázni kell továbbá, hogy az átalakítás után, hogy alakul az autó összsúlya, és így a súlyelosztás, valamint hogy milyen hosszú az autó töltési ideje. Ha ezekre is van kielégítő válasza a startupnak, az általuk kialakított munkamenet sok régi autó újrahasznosításában segíthet a jövőben.