Egy 2015-ös kormányrendelet alapján jelenleg az az autótulajdonos jogosult járművéhez zöld rendszámtábla használatára és az ezzel járó kedvezmények igénybevételére, aki teljesen elektromos hajtású autóval közlekedik, vagy olyan járművel, ami legalább 25 illetve hatásnövelő használata esetén 50 km-t képes elektromos hajtáslánc használatával megtenni.
A szabályozásba eddig beletartoztak a plug-in hibridet használó, belsőégésű motorral működő autó tulajdonosai is, de egy most kiszivárgott tervezet tisztázná a környezetvédők által sokat kifogásolt rendeletet. A zöld rendszám és a vele járó olyan kedvezmények szűnnének meg hibrid-autó tulajdonosok esetében, mint az ingyenes parkolás, mentesség a teljesítményarányos gépjárműadó, regisztrációs adó valamint a vagyonszerzési illeték megfizetése alól.
Nem kis horderejű változásról van szó, hiszen az eddig kiadott 77 000 zöld rendszámból 33 000 kerülhet ki a forgalomból a státusz elvesztése miatt. A Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) részéről megerősítették azt a sajtóértesülést miszerint a közlekedési szabályozás folyamatos felülvizsgálata folyik, de a konkrét ügyről nem kívántak nyilatkozni.
A belgiumi székhelyű Transport and Environment régóta hangoztatja azon álláspontját , hogy a klíma védelmét érdemben nem befolyásoló technológiának már régen ki kellett volna kerülni az ösztönző kedvezményeket igénybevehetők köréből. A szervezet véleménye szerint sokan használják a hibrideket arra, hogy az alapvetően belsőégésűként használt járművel kimaxolják az indokolatlanul igénybevett kedvezményeket, és akár jobb áron adjanak túl járműveiken.
Az hogy egy plug-in hibrid mennyire "zöld" leginkább azon múlik, hogy mennyire van kihasználva a villanymotor, így ha valaki sokat használja az autót, és rendszeresen többszáz kilométert tesz meg vele, valószínűleg nem fog mindig időt fordítani az elektromos motorhoz tartozó akkumulátor feltöltésére. Enélkül pedig az autó működése semmivel sem környezetbarátabb, mint sima belsőégésű társai.
A T&E és a Grazi Műszaki Egyetem tavaly februárban lefolytatott kísérletében három kurrens plug-in hibrid autót vizsgáltak meg fogyasztás szempontjából. A BMW 330e, valamint a Peugeot 308 és a Renault Mégane plug-in hibrid változatai lemerített akkumulátorral átlagosan 5-7-szer annyi üzemanyagot fogyasztottak a teszt során, mint a cég saját leírásaiban ígérte. A vizsgálat eredményei alátámasztották azt a feltételezést, hogy a gyártók mesterségesen alacsonyan tartották saját tesztjeik során a várható fogyasztási értékeket.
Nem Magyarország az első, aki elveszi a hibridektől, a korábban érdemtelenül kapott ösztönzőket. Németországban már év elején döntöttek ugyanerről, és további államoktól is hasonló lépések várhatók. Ezek a változások várhatóan meg is pecsételik az egykor szebb, zöldebb jövőt ígérő technológia jövőjét.