Hirdetés

Ebben szeretné a Toyota beérni a Teslát

|

Jövőre jelenik meg a világmárka első saját önvezető technológiával ellátott modellje.

Hirdetés

Bár az elmúlt évek során sok olyan tényező befolyásolta az autóeladásokat, melyek nem feltétlenül kedveztek az összes piaci szereplőnek, az ágazat egyik zászlóshajója, és a japán autógyártás csúcsterméke továbbra is a Toyota. Bár a tavalyi globális eladási ranglistán az első helyet már nem sikerült megszerezniük, így is az ő modelljeik foglalják el az első 10 hely mintegy felét.

Miközben a brand igyekszik felzárkózni a Teslához és más vezető EV gyártókhoz, a Toyota lassan elkészül az első fejlett önvezető rendszerrel ellátott EV-jével. A Toyota vegyesvállalata, a GAC Toyota megerősítette, hogy jövőre Kínában egy, a Tesla FSD-re (Full Self Drive) hajazó önvezető rendszerrel bíró EV-t dob piacra.

A GAC Toyota, a Toyota Motor és a kínai Guangzhou Automobile Group (GAC) feles arányú vegyesvállalata a múlt héten jelentette be a hírt a Toyota közösségi média oldalain. A vállalat ezzel a lépéssel szeretne lefaragni a hátrányából a régióban az olyan riválisokkal szemben, mint a Tesla, a BYD vagy a NIO.

Hirdetés

A jövőre megjelenő Bozhi 3X SUV a vállalat első önvezető technológiával ellátott EV-je lesz. A hírek szerint az új modell olyan fejlett vezetéstámogató funkciókkal fog bírni, mint az akadályok kikerülése, a - Tesla FSD-jéhez hasonlóan - semmilyen asszisztenciát nem igénylő parkolás, és persze az úton való önálló vezetés.

A szükséges technológiát a Momenta nevű pekingi, autonóm rendszereket fejelesztő startup szállítja a Toyotának egy néhány évvel ezelőtt megkötött partnerség keretében. A Toyota a kis cég 2021-es finanszirozói kampánya során a vezető befektetők közt volt. A GAC Toyota a CnEVPost szerint a Huawei-jel is együttműködik, hogy annak technológiáját a Toyota bZ3X elektromos szedánjában használja.

Az új technológia annyiban különbözik a Huaweiétől, hogy ebben a projektben a Momenta és a Huawei biztosítja a szoftvert és a hardvert, és mind a hárman együtt dolgoznak az integráción. A Toyota szerint hamarosan a gyártási költségen is tudnak spórolni, ha bevezetik a 2027-re tervezett vas-foszfát-lítium akkumulátort.

Miután 2024 első négy hónapjában 22%-kal csökkentek az autóeladások Kínában, a Toyota új, versenyképesebb technológiával szeretné megújítani a márkát. A Toyota azzal is ellesné a jó gyakorlatokat a Teslától, hogy a korábban kizárólag a Lexusnak fenntartott töltőállomásokat Japánban megnyitja más EV-k előtt is.

A japán autóipari óriás ezekkel a lépésekkel többek között a BYD-hez hasonló olcsó kínai EV-gyártókkal szemben igyekszik felvenni a harcot, akik a múlt héten már sorban a harmadik EV-jüket mutatták be Japánban.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)