Bár az elmúlt évek során sok olyan tényező befolyásolta az autóeladásokat, melyek nem feltétlenül kedveztek az összes piaci szereplőnek, az ágazat egyik zászlóshajója, és a japán autógyártás csúcsterméke továbbra is a Toyota. Bár a tavalyi globális eladási ranglistán az első helyet már nem sikerült megszerezniük, így is az ő modelljeik foglalják el az első 10 hely mintegy felét.
Miközben a brand igyekszik felzárkózni a Teslához és más vezető EV gyártókhoz, a Toyota lassan elkészül az első fejlett önvezető rendszerrel ellátott EV-jével. A Toyota vegyesvállalata, a GAC Toyota megerősítette, hogy jövőre Kínában egy, a Tesla FSD-re (Full Self Drive) hajazó önvezető rendszerrel bíró EV-t dob piacra.
A GAC Toyota, a Toyota Motor és a kínai Guangzhou Automobile Group (GAC) feles arányú vegyesvállalata a múlt héten jelentette be a hírt a Toyota közösségi média oldalain. A vállalat ezzel a lépéssel szeretne lefaragni a hátrányából a régióban az olyan riválisokkal szemben, mint a Tesla, a BYD vagy a NIO.
A jövőre megjelenő Bozhi 3X SUV a vállalat első önvezető technológiával ellátott EV-je lesz. A hírek szerint az új modell olyan fejlett vezetéstámogató funkciókkal fog bírni, mint az akadályok kikerülése, a - Tesla FSD-jéhez hasonlóan - semmilyen asszisztenciát nem igénylő parkolás, és persze az úton való önálló vezetés.
A szükséges technológiát a Momenta nevű pekingi, autonóm rendszereket fejelesztő startup szállítja a Toyotának egy néhány évvel ezelőtt megkötött partnerség keretében. A Toyota a kis cég 2021-es finanszirozói kampánya során a vezető befektetők közt volt. A GAC Toyota a CnEVPost szerint a Huawei-jel is együttműködik, hogy annak technológiáját a Toyota bZ3X elektromos szedánjában használja.
Az új technológia annyiban különbözik a Huaweiétől, hogy ebben a projektben a Momenta és a Huawei biztosítja a szoftvert és a hardvert, és mind a hárman együtt dolgoznak az integráción. A Toyota szerint hamarosan a gyártási költségen is tudnak spórolni, ha bevezetik a 2027-re tervezett vas-foszfát-lítium akkumulátort.
Miután 2024 első négy hónapjában 22%-kal csökkentek az autóeladások Kínában, a Toyota új, versenyképesebb technológiával szeretné megújítani a márkát. A Toyota azzal is ellesné a jó gyakorlatokat a Teslától, hogy a korábban kizárólag a Lexusnak fenntartott töltőállomásokat Japánban megnyitja más EV-k előtt is.
A japán autóipari óriás ezekkel a lépésekkel többek között a BYD-hez hasonló olcsó kínai EV-gyártókkal szemben igyekszik felvenni a harcot, akik a múlt héten már sorban a harmadik EV-jüket mutatták be Japánban.