A Drako Motors nem szeretne szürke, a tömegbe olvadó elektromos autókat gyártani, épp ellenkezőleg. A cég már 2019-ben bemutatta Drako GTE nevű sportos, négyajtós szedánját, amely 1200 elektromos lóerővel szaggatja az aszfaltot. Idén nyáron pedig bejelentették, hogy egy újabb modellt fejlesztenek, amelyről akkor annyit árultak csak el, hogy egy sirályszárnyas SUV lesz.
A cég betartotta az ígéretét: a Drako Dragon nevű modellről tegnap tették közzé az alábbi videót - írja az InsideEVs. A látványos megjelenésű SUV - ami nyomokban az olasz ultra prémium Aehra formavilágát idézi - lelkét ugyanaz a négy villanymotorból álló rendszer adja, ami a GTE-ben is muzsikál.
A tekintélyes méretű és tömegű (bő 2,2 tonna) SUV 1,9 másodperc alatt éri el álló helyből a 100 km/h sebességet, a negyedmérföldes sprintet pedig 9 másodperc alatt teljesíti - maximális sebessége pedig elképesztő, 321 km/h. Ehhez jól jön a négy villanymotor együttesen 2000 lóerős teljesítménye.
A Dragon egy töltéssel 675 kilométert képes megtenni, amihez jól jön az 500 kilowattos gyorstöltési képesség, amelynek köszönhetően az aksit 10 perc alatt lehet 80 százalékig tölteni, ami ebben az esetben 540 kilométert jelent.
A négy villanymotorból álló rendszer különlegessége, hogy az autó rendkívül kis helyen képes megfordulni: az úgynevezett tankforduló (tank turn) lényege, hogy a jármű egyik oldalán a kerekek előre, a másikon pedig hátrafelé forognak, ahogy az alábbi videón is látható a Mercedes katonai terepjárójából luxusgéppé avanzsáló EQG "előadásában".
A Drako Dragon egyébként a világ első sorozatgyártású autója, amelynek karosszériája szinte teljes egészében szénszálas műanyagból készült. Ezzel egy hasonló méretű, acélból készülő karosszéria tömegének 50 százalékát sikerült megspórolni, miközben a szénszálas anyag szilárdsága a duplája az acélnak. Az autó építésénél az egyes paneleket szintén természetes alapú rostokkal egészítették ki, amivel további súlycsökkentést lehetett elérni, ráadásul a felhasznált műanyag mennyisége is 70 százalékkal kevesebb, mint egy hagyományos SUV-nél.
Az autó súlypontja egy különleges felfüggesztési megoldásnak köszönhetően rendkívül alacsonyan van, így a tempósabb kanyarokban is stabil az útfekvése. A 2000 ló - ami sok, de van ennél durvább elektromos autó is - megzabolázásáról kerámia féktárcsák gondoskodnak, amelyekből minden kerékre jutott egy darab.
Az első, valóban sorozatgyártásban készülő Drako Dragon várhatóan 2026-ban fog elkészülni a cég évi 5000 darab gyártását tervezi. Az induló ár 290 000 dollár, azaz bő 114 millió forint lesz, de a limitált, mindössze 99 példányban készülő First Edition változatért 5000 dolláros foglalót is elkérnek a tehetős vásárlóktól.