Hirdetés

Donald Trump továbbra sem nagyon hisz az elektromos autózásban

|

Egy interjúban az is kiderült, hogy hézagosak az ismeretei a témában.

Hirdetés

Mára biztossá vált az, amit már sokan eddig is sejtettek: az amerikai elnökválasztás megint két szépkorú aspiráns küzdelmében fog eldőlni. Azt ugyan eddig is tudhattuk, hogy a republikánusok újrázni szándékozó jelöltje nem barátja az elektromos hajtásnak, de mivel az elmúlt 4 évben nem kellett szakpolitikai kérdésekkel foglalkoznia, így erről nem is sokat hallhattunk.

A választások közeledtével legtöbbször nagygyűlések beszédtémájaként merült fel a téma, de főként azért, hogy nevetségessé tegye a technológia elterjesztésére irányuló állami törekvéseket. Legutóbb odáig ment, hogy átverésnek nevezte az elektromos autózást.

Pedig 2020-as kampánya során még a hajtástechnológia híveként is aposztrofálta magát sőt, igyekezett sajátjaként beállítani az Obama elnöksége alatt bevezetett ösztönzőket. Ehhez képest néhány autógyártó lobbi tevékenységének hatására megpróbálta eltörölni a kapcsolódó adókedvezményt, de nem tudta végigvinni a törvényhozáson.

Hirdetés

Továbbá Trumpnak komoly fenntartásai voltak a kibocsátási normákkal kapcsolatban is, amelyek az autógyártók elektromos átállást hivatottak ösztönözni. Most, hogy szabad előtte az út a választásokig, ismét nyilatkozott a témában egy CNBC-nek adott interjúja alkalmával.

Mikor Elon Muskról kérdezték azt mondta, hogy a milliárdost nagyra tartja és személy szerint neki is sokat segített elnöksége során, de az elektromos autózás jelentőségében nincs köztük egyetértés. Először is kikötötte, hogy minden hajtástechnológiának egyenlő feltételeket kell biztosítani, valamint hozzátette a szokásos érveit: nem visznek túl messzire egy töltéssel, drágák és Kínában készülnek.

Beszédében a szokványos választ azzal egészítette ki, hogy az amerikai elektromos hálózat nem képes támogatni az átállásban gondolkodó gyártók által diktált tempót. Egészen odáig ragadtatta magát, hogy kijelentette: a teljesen elektromos meghajtás nem megvalósítható.

Ez az érv annyiban biztosan sántít, hogy az elektromos autók javarészt éjszaka töltődnek, amikor erre egyébként is van kihasználatlan kapacitás a hálózatban. Szakértők egybehangzó állítása szerint az elektromos járművek reneszánsza a szabályozható terhelés iskolapéldája, ami nemhogy veszélyeztetné a hálózat állapotát, segíthet annak megerősítésében.

Az elnökjelölt hozzáállásának kritikusai azzal érvelnek, hogy ha az olaj ára egyszer csak felszökik, és az ország lemaradásban lesz elektromobilitás szempontjából, az akár hosszútávon is lejtmenetbe állíthatja a gazdaságot, és komoly hátrányba kerülhetnek ezáltal világpiaci versenytársaikkal szemben.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)