Hirdetés

Marty McFly is elérzékenyülne az új DeLorean láttán

|

A Vissza a jövőbe filmekkel világhírűvé vált autómárka új modellpalettával jelentkezett be az elektromos jövőbe.

Hirdetés

Még februárban írtuk, hogy elektromos autóként tér vissza a DeLorean autómárka, amellyel a magyarok többsége a Michael J. Fox és Christopher Lloyd nevével fémjelzett Vissza a jövőbe trilógia révén ismerkedhetett meg. A márka egyébként egy kevésbé sikeres sorsú vállalkozás volt, ami 1983-ban le is húzta a rolót, pedig, ha még egy kicsit kibírják, a filmek után ébredő kereslet valószínűleg sikerre vitte volna a céget.

A DeLorean Motor Company nevét 1995-ben vásárolta meg Stephen Wynne, aki már akkoriban felvetette, hogy elektromos autóként élesztené újra a márkát. Erre, a technológia fejlődése miatt egészen mostaniáig kellett várni. Az InsideEVs nem is habozott sokat, amikor bemutatták, a DeLorean Alpha5 nevet viselő első modellt, amely már hamisítatlan XXI. századi autó lett.

A DeLorean Alpha5 sirályszárnyas ajtajai uralják az autó összképét (Fotó: DeLorean Motor Company)
A DeLorean Alpha5 sirályszárnyas ajtajai uralják az autó összképét (Fotó: DeLorean Motor Company)

A DeLorean Alpha5 sirályszárnyas ajtajai uralják az autó összképét (Fotó: DeLorean Motor Company)

A jókora 2+2 üléses szedán a klasszikus grand tourer túraautók stílusában készült. Közel ötméteres (4995 millimiéter) hossza mellé 2044 milliméteres szélesség és mindössze 1370 milliméteres magasság társul, azaz ez egy jókora, lapos aszfaltcirkáló lesz, erre valószínűleg a kedvező légellenállási alaktényező miatt is szükség lesz - a kategória jelenlegi bajnokát, a Mercedes EQS-t azért nem tudták felülmúlni a tervezők: 0.23 lett a Cd-érték, az EQS 0.20-ával szemben.

Hirdetés

Ami egyből szembetűnő, a jellegzetes "sirályszárnyas", azaz felfelé nyíló ajtók, hiszen már az eredeti DeLorean DMC-nek is ez volt az egyik fő vonzereje. Mivel itt egy négyüléses kocsiról van szó, a hidraulika segítségével nyíló hatalmas ajtók egyszerre engednek hozzáférést az első és a hátsó ülésekhez. Kérdés, hogy ez mennyire praktikus, illetve, hogyan oldják meg a hatalmas karosszériaelemek mozgatását, továbbá, hogy mindez milyen hatással lesz az autó töréstesztjére, de az tagadhatatlan, hogy elképesztően látványos.

A beltér - a külsőhöz képest - viszonylag fantáziátlan, egyen-villanyautós (Fotó: DeLorean Motor Company)
A beltér - a külsőhöz képest - viszonylag fantáziátlan, egyen-villanyautós (Fotó: DeLorean Motor Company)

A beltér - a külsőhöz képest - viszonylag fantáziátlan, egyen-villanyautós
(Fotó: DeLorean Motor Company)

A külső kialakításánál jól láthatóan a légellenállás csökkentését tartották szem előtt, erről árulkodik a szépen ívelt motorháztető - persze motor valószínűleg nem lesz alatta, hiszen az elektromos hajtás általában a tengelyekre kerül - amihez remekül passzolnak a repülőgép-hajtóművet idéző jókora felnik.

Ami a teljesítményt illeti, a DeLorean Alpha5 alapmodelljébe egy több mint 100 kilowattóra teljesítményű akkumulátor és több villanymotor is kerül majd. A hírek szerint ez 2,99 másodperc alatt teszi lehetővé a 0-100-as sprintet, míg a Vissza a jövőbe filmekből ismert, 88 mérföldes óránkénti sebességhez - azaz bő 140 km/h-s tempóhoz - 4,35 másodpercre lesz szüksége. A csúcsebességét 250 km/h körül ígéri a gyártó, az autó hatótávja pedig várhatóan 483 kilométer körül alakul majd egy töltéssel - ez manapság az átlagos felső-középkategóriás elektromos autókra jellemző adat.

Az Alpha5-ból mindössze 88 darab készül majd - utalva a Vissza a jövőbe filmekre (Fotó: DeLorean Motor Company)
Az Alpha5-ból mindössze 88 darab készül majd - utalva a Vissza a jövőbe filmekre (Fotó: DeLorean Motor Company)

Az Alpha5-ból mindössze 88 darab készül majd - utalva a Vissza a jövőbe filmekre
(Fotó: DeLorean Motor Company)

A DeLorean Alpha5-öt élőben majd augusztus 18-án lehet először megtekinteni a kaliforniai Pebble Beach Concours d'Elegance során. A sorozatgyártás viszont csak 2024-től indul, a hírek szerint a DeLorean gyár valahol Olaszországban működik majd. Ez talán nem véletlen, hiszen a külsőt ugyanaz az Italdesign tervezte, mint az eredeti DMC-12-t.

Aki szeretne egyet, jól teszi, ha már most elkezdi gyűjteni a pénzt, mert ugyan a várható árat egyelőre nem közölték, azt igen, hogy az Alpha5 modellből mindössze 88 darab készül majd. Aki azonban lemaradna róla, nnak sem kell csüggednie, ugyanis a DeLorean többféle modellel is készül a jövőbe való visszatérésre: a nagy utazó szedán mellett a hírek ugyanis egy hidrogénhajtású SUV-ről és egy V8-as motorral szerelt kupéról is szólnak.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)