Kevés autó megjelenését előzte meg akkora várakozás, mint a Vissza a jövőbe-filmeknek köszönhetően világhírűvé vált DeLorean feltámadását. Az eredeti autókat gyártó cég 1983-ban - két évvel az első film bemutatója előtt - tönkrement, a nevet 1995-ben egy amerikai vállalkozó vette meg, aki már akkor elektromos autóként akarta újraéleszteni a márkát.
Erre végül idén került sor, és miután februárban megírtuk, hogy érkezik az elektromos DeLorean, május végén le is rántották a leplet a sirályszárnyas Alpha5-ről. Igaz, akkor még csak koncepciórajzok láttak napvilágot, ezért sokan érthetően szkeptikusok voltak a cég jövőjét illetően.
A tegnapi nap folyamán azonban bebizonyosodott, hogy komolyan gondolják a DeLorean feltámasztását, a prototípus ugyanis tiszteletét tette a Pebble Beach Concours d'Elegance veteránautós találkozón. A sirályszárnyas DeLorean Alpha5-öt itt csodálhatta meg elsőként élőben a közönség.
A cég azonban már a jövőre készül, így bemutatták a jövőre érkező Alpha5 Plasmatail változatot, amely az eredeti modell kombi változatának tekinthető. Ahogy írják, a beltér csaknem azonos, ugyanannyi utast tu befogadni, mint a sima Alpha5, viszont jóval több hely marad a csomagoknak hátul.
Ezen felül bemutatták a 2040 Omega nevű modellt is, amely a cég design-filozófiájának következő lépcsőfokát jelenti. Ez az autó egy különleges terepjáró, amely a klasszikus homokfutók, buggy-k világát idézi, ennél többet azonban nem árulnak el róla. Mint írják, a jövőbe nézve szeretnének elrugaszkodni az autóipar bevett szokásaitó és valami merőben újat szeretnének alkotni.
A DeLorean 2040 Omega koncepció a cég vízióját mutatja meg, a jövőt illetően (Fotó: DeLorean)
A DeLorean sosemvolt múltja
A cég emellett egy érdekes húzással közétett egy sor olyan koncepcióautót is, amelyek sohasem léteztek, csupán bemutatják azt az evolúciós fejlődést, amin a DeLorean járművei végigmentek volna az elmúlt évtizedekben, ha a cég nem megy csődbe. Joost de Vries, a vállalat vezérigazgatója szerint ezeket a koncepciókat eredeti tervek alapján hozták létre, amelyeket a cég archívuma rejtett el a világ elől. A korabeli terveket persze modernizálták, hogy tükrözze az autótervezés elmúlt 40 évének fejlődését.
Az Alpha2 modell ennek megfelelően egy alacsony építésű sportautó, amely akár lehetett volna a Vissza a jövőbe-filmekből ismert DMC-12 utódja. Hunyorítva akár az első elektromos Corvette-nek is nézhetnénk, de az orr kialakítása elárulja, hogy itt egy DeLoreanről van szó.
Egy ideális múltban a DeLorean Alpha2 váltotta volna a Vissza a jövőbe-filmekből jól ismert DMC-12-t (Fotó: DeLorean)
Az Alpha3 egy sajátos kialakítású szedán, amely részben emlékeztet az úgynevezett grand tourer autókra, de itt-ott egy két mai jármű vonalvezetése is felfedezhető rajta.
A DeLorean Alpha3 egy évezred eleji GT-autó lehetett volna (Fotó: DeLorean)
Az Alpha 4 pedig egy hidrogén üzemanyagcellás SUV, amely talán a legeseménytelenebb formaterv mind közül, cserébe viszont hűen tükrözi a városi terepjárónak is nevezett járműkategória elképesztő népszerűségét.
SUV DeLorean-módra, üzemanyagcellával (Fotó: DeLorean)
Érdekesség, hogy az Alpha4-ből készült egy olyan vázlatrajz is, amelyen egy pickup-szerű kialakítás látható, ezzel szintén ráéreztek a jövő trendeire, hiszen a hasonló autók napjainkban is rendkívül népszerűek.
Egy alternatív univerzumban ez lehetne a Cybertruck (Fotó: DeLorean)
A koncepciórajz akár lehetne a Tesla által már egy ideje ígérgetett Cybertruck egyik elvetett designja is, sőt, augusztus elején megírtuk, hogy egy Tesla-rajongó kevésbé szögletes formában gondolta újra az Elon Musk által is kedvelt pickupot, a DeLorean formaterve is betölthetné ezt a szerepet.
Egy, az eredeti DeLorean koncepciók közül - ezen már visszaköszön az Alpha5 dupla sirályszárnyú ajtaja (Fotó: DeLorean)
Arról sajnos egyelőre nincsenek információk, hogy a cég bármelyik koncepciót megvalósítaná-e, leszámítva az Alpha5 Plasmatail változatát.