Bár a koncepcióautókat általában nem sokan vezethetik, mindig izgalmas hír az érkezésük, a különleges modelleken keresztül ugyanis bepillantást nyerhetünk abba, hogy egy-egy márka hogyan képzeli el a járművei jövőjét.
Éppen ezért kaptuk fel a fejünket, amikor megláttuk az alábbi képeken is látható, rendhagyó megjelenésű gépet, amelyet a Seat-ból kisarjadt, teljesítményre fókuszáló márka, a Cupra designerei villantottak meg a cég idén érkező, tisztán elektromos hajtású kupé SUV-je, a Cupra Tavascan hivatalos bemutatóján.
A képen a Cupra DarkRebel látható, amelynek különleegessége, hogy - egyelőre - csak virtuálisan létezik, az autót ugyanis a Mark Zuckerberg által megálmodott Metaverzumban mutatták be.
Azután, hogy ötödik éve építgetjük a Cupra márkát, itt az ideje a következő lépésnek. A következő álmunknak. A Cupra DarRebel-ben ugyanis teljes mértékben testetöltenek a vízióink
- lelkendezett Wayne Griffiths, a Cupra vezérigazgatója a bemutató alkalmából.
A DarkRebel valahol félúton van egy vérbő sportautó és egy sportos túrakombi, azaz egy úgynevezett shooting brake között. A jármű hosszú motorházteteje és a hátratolt utastér szintén a sportautós életérzést erősítik.
A beltér hasonlóan látványos, kezdve a különleges, az autó belterével egybeöntött sportülésektől, a gamifikációs elemeket is tartalmazó kormányon és váltón át a gamer PC-ket idéző fényorgiáig.
A járművel valószínűleg a 30 év alatti korosztálynál szeretnék elültetni a Cupra iránti rajongás magvait, hiszen főleg a fiatalabb nemzedékek lelkesednek a virtuális valóságért, így vélhetően ők találkoznak majd a legtöbbször a Metaverzumban elérhető autóval. A DarkRebelt egyébként szintén a Meta virtuális világában lehet konfigurálni, az úgynevezett Hyper Configurator segítségével, amely különféle környezetekbe helyezi az autót, a szinte hétköznapitól az álomvilágba illő Exponential Infinite nevű világig.
A Cupra képviselői nem árulták el, hogy a látványos külső milyen belső értékeket takar, azonban, ha abból indulunk ki, hogy a virtuális koncepcióautó egy nap valamilyen formában megvalósulhat, mint a Cupra halo car-ja - azaz egy olyan modell, amely a legmodernebb technológiák alkalmazásával feszegeti a fejlesztési lehetőségek határait - feltehetően egy összkerékhajtású modellként ölthet testet. Várhatóan pedig erősebb lesz majd a Cupra Tavascan VZ-nél, amely 335 lóerőre képes, 679 Nm nyomatékkal.