A Citroën formatervezői sosem mentek a szomszédba egy-két meghökkentő megoldásért, ez pedig a nemrég bemutatott Citroën Oli koncepcióautón is látszik. Az InsideEVs számolt be róla, hogy a Stellantis-csoporthoz tartozó márka egy sor kisméretű elektromos autót tervez piacra dobni, amelyeket igyekeznek, ha nem is olcsón, de a mostani átlagáraknál kisebb összegért kínálni a vásárlóknak.
Összehasonlításként, egy, szintén a Stellantis-konszernhez tartozó Fiat 500e nagyjából 30 000 eurótól indul, ami bő 11,6 millió forintot jelent. A Citroën viszont a 25 000 eurót tűzte ki célul, azaz, legalább a tízmilliós lélektani határ alá vinnék az érkező modellek árát.
Pierre Leclerq, a márka designért felelős vezetője szerint az új Citroëneket a következő 2-3 évben mutatják be, ami pedig közös lesz bennük, az a látványos design, amellyel a lehető legtöbb vásárlót szeretnék meggyőzni.
A szakember azt is elárulta, hogy nem szeretnének "matrjoska-autókat", azaz a különféle modellek nem egymás kicsinyített vagy felnagyított másai lesznek, mindegyikhez saját formanyelvet szeretnének kitalálni. Leclerq szerint a kisebb modellekhez a 2019-ben bemutatott Citroën Ami, a nagyobbakhoz pedig a tavaly év végén leleplezett Citroën Oli koncepcióautó szolgál majd inspirációként.
Utóbbi lényege, hogy a márka igyekszik leszámolni az elektromos autók világában jelenleg tapasztalható trenddel, amelynek mentén a gyártók minél nagyobb akkumulátorokat próbálnak beépíteni az autóikba. A Citroën Oli tervezése során ezért az "éppen elég" koncepcióját tartották szem előtt, így nem tömték tele az autót mindenféle kütyüvel, csak azért, hogy benne legyen.
Ehelyett igyekeztek minél könnyebbé tenni az autót, hogy ezzel is növeljék a hatótávot. Ennek megfelelően az ülések is szuperkönnyű műanyagból készülnek, a motorháztető, illetve az autó teteje pedig különleges kialakítású kartonpapírból, amely a méhsejtes szerkezetnek köszönhetően erősebb az acélnál. Bizonyos elemeket - például az első és a hátsó lökhárítót - pedig úgy tervezték, hogy könnyen és gyorsan cserélhetőek legyenek, így spórolva a javítási költségekkel.
A klímaberendezést a beáramló levegővel helyettesítik, a hangrendszert kisméretű hangszóróval oldották meg, az autónak pedig nincs saját fedélzeti számítógépe, ezt a feladatot a sofőr okostelefonja látja el. A kijelzőkkel is spóroltak, ez egyébként sem áll messze a francia márkától: prémium almárkájuk, a DS vezető tervezője ugyanis az összes érintőképernyőt száműzné az autókból.
A Citroën Oli ennek köszönhetően a 40 kWh kapacitású akkumulátorja segítségével 400 kilométeres hatótávot ígér, ami várhatóan 10 kWh/100 km fogyasztást tesz majd lehetővé, igaz, a csúcssebességét 110 km/h-nál korlátozták.
Ami a márka jövőbeni, kisebb, olcsóbb modelljeit illeti, azoknál várhatóan az általunk is tesztelt Opel Corsa-E és a Peugeot 208 által is használt CMP-platformra épülnek, ami azt jelenti, hogy azokban feltehetően a Stellantis 51 kWh-s aksija és egy 156 lóerős, az első tengelyre szerelt villanymotor kerül majd.