A Caterham nevét valószínűleg csak a legkomolyabb autóínyencek ismerik, ami nem véletlen: az 1973-ban alapított brit sportautó-manufaktúra nem igazán érdekelt a különféle járműszegmensek kiszolgálásában. Ők egyféle autót gyártanak és kész!
Ez a jármű a Caterham 7, amely a Lotus Seven nevű kétüléses, nyitott sportautójára épül és amelyet 1957 és 1972 között gyártott a brit márka. Egyetlenegyszer próbáltak eltérni a bevált recepttől, aminek az eredménye a Caterham 21 kabrió lett. Ma a gyűjtők egyik kedvence, mivel az eredetileg tervezett évi 200 darab helyett összesen 40-50 darab készült el, mielőtt 1999-ben beszüntették a gyártását.
A Caterham 7 benzinmotorral készül, többféle erőforrást is használnak az autókban, a 0,6 literes Suzuki K6A-tól a kétliteress Ford Duratecen át a 2,4 literes RST-V8-ig.
Most azonban kénytelenek lesznek váltani, hiszen múlt héten megszületett a megállapodás az Európai Unióban, amelynek értelmében 2035-től már nem lehet majd új benzines vagy dízel autókat értékesíteni a kontinensen. Bár Nagy-Britannia már nem tagja az uniónak, a cég eladásainak egy része az öreg kontinensről érkezik, így nem engedhetik meg maguknak, hogy ne nyissanak az elektromos hajtás felé - írja az InsideEVs.
Bob Laishley, a Caterham vezérigazgatója az Autocarnak adott interjújában árulta el, hogy a hagyományok őrzése mellett már ők is készülnek az elektromos autók korára, ezért már fejlesztik az első elektromos modelljüket, amelyről annyit mondott, hogy nem egyszerűen a Seven villanyhajtású verziója lesz.
Ettől függetlenül ragaszkodnak hozzá, hogy az egyelőre hétpecsétes titokként őrzött autójuk megőrizze a Caterham névre jellemző karakterét, azaz kicsi, könnyű és egyszerű legyen, miközben azt a vezetési élményt nyújtsa, mint az eddig elkészült, benzinmotoros változatok.
A jövőbeni modellről egyelőre nem sokat árultak el, ezért az iparági szakértők közül többen úgy vélik, az elektromos változat hasonlíthat majd a cég által öt éve bemutatott AeroSeven Concept koncepcióautóra, amelyből a bolgár Kinetik Automotive három éve már épített egy villanyhajtású egyedi darabot.
Elképzelhető azonban, hogy a Caterham saját gyártású elektromos autója ennél jobban elrugaszkodik majd a nagy elődtől, Laishley ugyanis annyit mondott, hogy a kétüléses sportautóktól eltérően a jövőbeni fejlesztés esetén az egyik legnagyobb jellegzetességről is lemondhatnak, ha a fejlesztés során úgy alakulnak a dolgok.
Szebb és modernebb lesz, mint a Seven - ezzel szeretnénk megkülönböztetni az elektromos modellt a többitől - és még az sem kizárt, hogy teteje is lesz. Tisztán elektromos hajtású modellt ter4vezünk, kizárólag hátsókerék-meghajtással
- árulta el a cég vezetője a Caterham elektromos autójáról.
Laishley hozzátette, egyelőre még gondolkodnak azon is, hogy a Caterham Sevenből is építsenek elektromos változatot, ez azonban komoly kihívásokat jelentene a mérnökök számára, ugyanis az alacsony tömegéről is ismert autóba be kellene építeni egy komolyabb súlyú akkumulátort is.