Az idén 113 éves Bugattiról a legtöben azt gondolják, hogy olasz cég, és bár igaz, hogy az alapítót Ettore Bugattinak hívták, a cég 1909-ben az akkor németországi Molsheimben kezdte meg a működését. A város később Franciaország részévé vált, a Bugatti pedig 1963-ban spanyol tulajdonba került: az azóta megszűnt, majd nemrég egy elektromos luxusautóval feltámadó Hispano Suiza vásárolta fel.
Olasz kézre 1987-ben került, amikor egy vállalkozó felvásárolta a céget, amely Bugatti Automobili néven folytatta. A patinás márka pedig már a jövőre készülve nemrég a horvát Mate Rimac elektromos luxusautókat fejlesztő vállalkozásával immár Bugatti Rimac néven hozott létre közös vegyesvállalatot.
A kis történeti kitekintésre azért volt szükség, mert a Bugatti életében fontos mérföldkőhöz érkezett: bejelentették, hogy az irtózatos, 1600 lóerőre képes W16 jelzésű benzinmotorjuk életciklusa végén jár - írja az AutoEvolution. A lap információi szerint az olasz márka az augusztusi Pebble Beach Concours d'Elegance veterán-, és luxusautós találkozón lepte meg a rajongóit a legújabb hiperautójuk leleplezésével.
A Bugatti Mistral egy kétüléses roadster, amelynek különlegessége, hogy ez lesz a márka történetében az utolsó modell, amely még a molsheimi gyárból gördül ki, és amelyben a mára legendássá vált W16-os benzinmotor dolgozik majd. Az olaszok így búcsúztatják a belső égésű motorok korszakát, amelyeket feltehetően a Bugatti Rimac által fejlesztett, a Rimac Nevera luxus sportkocsiban is működő erőforrások váltanak majd.
A Bugatti legendás W16-os motorjának utolsó szerepléséhez egyértelmű volt, hogy egy roadstert kell építenünk
- kommentálta a Mistral bemutatását Mate Rimac, aki a Bugatti Rimac vezérigazgatójaként is tevékenykedik.
Kicsit sem zöld, nagyon drága
A W16-os motor korábban olyan modellekben jelent meg, mint a Bugatti Veyron és a Bugatti Chiron Supersport 300+. Elképesztő erőműről van szó: a nyolcliteres (!) négy turbóval felszerelt 16 hengeres motor pontos teljesítménye 1577 lóerő, amelynek maximális sebessége eléri a 489 km/h-t. A motor brutális erejét egy hétsebességes automata váltó szabályozza.
Az augusztusi eseményen bemutatott modell speciális fekete festést kapott, barna és sárga kiegészítésekkel. Ez a Bugatti Type 57 roadster és az alapító Ettore Bugatti előtti tisztelgés, aki saját autóit hasonló stílusúra tervezte.
A karosszéria egyik különlegessége a hajlított szélvédő, amely kívülről zárja körbe az A-oszlopokat, ezáltal egyfajta vizorszerű megjelenést kölcsönözve az autónak, amely a versenyautók világát idézi. Az orrán megmaradt a jellegzetes hűtőrács, a lámpákat azonban 4-4 LED-csíkra cserélték, amivel a négykerék-hajtásra és a négy turbóra utalnak. Hátul hajlított X-alakú lámpatesteket kapott, és utoljára jókora kipufogót is, amely középen osztja ketté a tapadást segítő diffúzorlemezt.
A belső kialakításnál arra törekedtek, hogy a luxusautó műszerfala "akár 420 km/h sebességnél is" áttekinthető legyen. A mai autókkal ellentétben nincs középső érintőképernyője és a legtöbb kezelőszerv fizikai gombot kapott, ami biztonságosabb, különösen nagyobb sebességnél.
Aki csak most hallott a Bugatti Mistralról, már lekésett a rendelésről: a benzinmotort búcsúztató modellből ugyanis mindössze 99 darab készült, amelyeket már mind egy szálig el is adtak. Ráadásul, mindezt annak ellenére, hogy az alapára (!) egészen hajmeresztő ötmillió euró, azaz valamivel több mint kétmilliárd forint.