Nehéz napjai vannak mostanában Elon Musknak. Épp csak legördült az első Cybertruck a gyártószalagról, a nevet változtató Twitternek minden bizonnyal pénzügyi nehézségekkel kell megbirkóznia, most pedig egy kiszivárgott jelentés is rátesz egy lapáttal a mérleg rosszabbik oldalára. Akár meg is lepődhetnénk, ha nem lennénk hozzászokva, hogy a milliárdos techguru körül mindig forr a levegő.
A Reuters hírügynökség szerint a vádakat több egymástól független forrás is megerősítette. Az értesülések szerint a Tesla panaszkezelő csapat létrejöttének elsődleges célja az volt, hogy a megígérthez képest rövidebb hatótávolság miatt reklamálókat lebeszélje a szerviz igénybevételéről, ugyanis a szervizközpontokat elárasztották az ez irányú időpont kérések.
A Las Vegas-i csapat elég jó mutatókkal dolgozott, pedig az egyedüli eszközük a kommunikáció volt. A feladatuk tulajdonképpen az ügyfelek megnyugtatása volt azzal kapcsolatban, hogy az autójuknak nincs semmi baja. Mint az szintén a jelentésből kiderült, ez az esetek többségében így is van. Az ennek ellenére özönlő panaszok hátterében a cég azon üzletpolitikai húzása áll, hogy a különböző modellekkel kapcsolatos kommunikációjában következetesen mindig többet ígért a várható teljesítménynél.
A nevadai panaszkezelőknek azt mondták, hogy minden lemondott szerviz időponttal 1000 dollárt spórolnak a Teslának. A "szupercsapat" munkáját a salesesekhez hasonló mechanizmusok jellemezték a kiszivárgott információk szerint. Ha valaki sikeresen lemondott egy időpontot, ráütött egy xilofonra, amit munkatársai az asztalra állva tapssal jutalmaztak.
A gyakorlat valószínűleg egy egész évtizeden át működött, még a kétajtós Roadster és a Modell-S indulásával egy időben. A hír forrása szerint Elon Musk személyes utasítására tervezték az autókat a legoptimistább hatótávolság becslésére. A Reuters hivatalos úton kérdezett rá az értesüléseinek igazságtartalmára, de a cég egyelőre nem élt a tisztázás lehetőségével.