A BMW Csoport a héten bejelentette, hogy a Debrecen mellett épülő új gyárában nem csak autók készülnek, de itt gyártják majd a márka új generációs elektromos járműveihez a nagyteljesítményű akkumulátorokat is - írja az InsideEVs.
A BMW tisztán elektromos autók gyártására rendezné be a debreceni üzemet, ahol a 2025-től érkező Neue Klasse modellcsalád járműveit szerelik majd össze. Ahogy korábban írtuk, a hatvanas évek azonos nevű gépei előtt tisztelgő Neue Klasse autókkal a BMW valószínűleg a Tesla elleni harcot szeretné megnyerni, ugyanis egy kisebb szedánt és egy nagyobb SUV-t is terveznek piacra dobni, amelyek a Tesla Model 3 és a Model Y versenytársai lehetnek.
A Neue Klasse modellek újdonsága a hengeralakú lítium-ion cellákat tartalmazó akkumulátorok alkalmazása lesz, amely a cég szerint akár 30 százalékkal is megnövelheti az elektromos autók hatótávját. Az akkumulátorok gyártásával pedig a költségeket csökkentenék, mivel így jelentős megtakarítás érhető el a logisztikai költségvetésben.
Debrecenben az új generációs, henger alakú cellákat beillesztik majd a tokozásba - ez egy fémkeret, amelyet később az autó alvázába integrálunk. A hatodik generációs, nagyfeszültségű akkumulátorok gyártása hivatalosan 2025-ben kezdődik el - párhuzamosan az autók gyártásával. A debreceni üzemben készülő összes autóhoz helyben szerelik össze az akkumulátorokat is. Az új gyártóüzem teljes területe meghaladja majd a 140 ezer négyzetmétert
- írta a BMW közleményében.
A német gyártó nem véletlenül választotta Magyarországot az üzem helyszínéül, ugyanis szintén Debrecenben épül majd fel a kínai CATL akkumulátorgyártó gigagyára, amely összesen akár 100 gigawattórá-nyi energiatároló előállítására is képes lesz.
A BMW Csoport hasonló befektetéssel kezd rövidesen építkezni Dél-Karolina államban is: az USA keleti partján fekvő államban 1,7 milliárd dolláros befektetéssel épül fel egy üzem, ahol legalább hat, tisztán elektromos hajtású BMW X modell és az Envision AESC által szállított hatodik generációs akkumulátorok készülnek majd.