A tavaly bemutatott BMW iX valódi csemege a technológiai érdekességekre nyitott autórajongók számára. A bajor márka elektromos modelpalettájának csúcsát jelentő ötajtós SUV komoly teljesítményt ígér: 105 kilowattóra kapacitású akkumulátorcsomagja 630 kilométeres hatótávot tesz lehetővé, bár gyanítjuk, hogy az 530 lóerőt és 765 Nm nyomatékot biztosító motorjával - amellyel 4,6 másodperc alatt megy a 0-100 km/h gyorsulás - ez csak keveseknek adatik meg, hiszen a komoly tempónak bizony ára van, ami a hatótávot illeti.
A BMW iX elektromos SUV-ot dugig pakolták technológia finomságokkal (Fotó: BMW)
Ennek ellenére a BMW iX napjaink egyik legkomolyabb technológiát felvonultató verdája, amelynek legmenőbb megoldásairól az amerikai BMW saját TikTok-csatornájára felkerült videó is árulkodik. Az alábbi felvételen ugyanis Matt Mullins vezetéstechnikai szakértő, a BMW Performance Driving School instruktora mutatja be többek között a kézmozdulatokkal, érintés nélkül vezérelhető zenelejátszót, vagy a gombnyomásra elsötétülő tetőablakot.
@bmwusa We ran into @itsdanielmac and gave him a tour of the fully electric #iX.#whatdoyoudoforaliving #bmwix #electriccar #danielmac #carcommunity ♬ original sound - BMW USA
A legnagyobb poén azonban kétségtelenül a motorháztetőbe épített BMW embléma alatt rejtőzik: itt lehet kinyitni a német SUV szélvédőmosó-tartályát, ha kifogyna belőle a mosófolyadék.
Erre a megoldásra azért volt szükség, mert az iX-et már úgy tervezték, hogy a sofőrnek ne kelljen felnyitnia a motorháztetőt. Az autóból hiányzik is a megszokott nyitókar, helyette két kapocsszerű kallantyút kell megfelelő állásba pattintani a műszerfal két szélén. Ez azonban a szervíz munkatársainak van, a tulajdonosnak nem kell a motorházban kotorásznia. Hasonló megoldást követ a Mercedes EQS, amelynek egyáltalán nem lehet felnyitni az elejét, csak a szervízben.
A BMW iX-ből egyébként az idei CES-re is készült egy különleges változat, amely színváltós e-ink fényezést kapott.