Jövőre lesz 10 éve, hogy a bajor márka bemutatta a BMW i3 elektromos kisautót, amely megjelenésekor ugyancsak meghökkentette az autózás iránt érdeklődőket. Az i3 a BMW-től merőben szokatlan külsővel és néhány különleges megoldással borzolta a kedélyeket. Ilyen volt például az "öngyilkos-ajtóként" csúfolt megoldás, amikor a hátsó ajtók a menetiránnyal ellentétesen nyílnak - ez sokszor szül veszélyes helyzeteket, hiszen az utasok így nem látják, ha hátulról másik autó vagy például egy kerékpáros érkezik.
Ennek ellenére a BMW i3 szép karriert futott be, világszerte több mint kétszázezer darabot adtak el a különféle változataiból. Fontos szerepe volt a német márka életében, hiszen ez volt az első elektromos modelljük, egyben ez volt a kifejezetten az elektromos hajtás fejlesztésére létrehozott BMW i almárka első nagykövete is. Az elektromos autókat egy évtizeddel ezelőtt még a legtöbb márka igyekezett markánsan megkülönbözetni többi modelljétől, ezért kaphatta a meghökkentő formáját - iparági szlengben ezeket a különös formájú villanyautókat weirdmobile néven is szokták emlegetni.
Most azonban eljött a búcsú ideje: az Electrek számot be róla, hogy a bajor cég a tegnapi nap során bemutatta az új BMW i3-at, amelynek azonban a villanyhajtáson kívül nem sok köze van a jellegzetes elődhöz.
A 2022-es BMW i3 már egy teljesen más elektromos autó lesz (Fotó: BMW)
Mint a fenti fotón is látható, az új i3 már sokkal közelebbi rokonságban van a BMW 3-as sorozatával: egy elektromos középméretű szedánról van szó, teljes neve BMW i3 eDrive35L. A gyártó sokat egyelőre nem árult el a készülő újdonságról, csak annyit, hogy hatótávja 526 kilométer körül alakul, ezt azonban nem a globális WLTP-szabvány szerint adták meg, hanem a kínai CLTC szerint, ami jellemzően megengedőbb, azaz nagyobb hatótávot mutat. Az új i3 akkumulátora pedig 70,3 kilowattórás lesz, ami azért várhatóan kényelmes használatot tesz lehetővé.
A kínai szabvány alkalmazásának is megvan az oka: egyelőre csak a kínai piacon jelenik majd meg idén májusban, arról pedig még nincs információ, hogy a világ többi országában mikor lesz elérhető (ha egyáltalán elérhetővé teszik majd). Úgy látszik, már a távol-keleti országban is egyre többen vásárolnának nagyobb méretű kocsit az elektromos városi kisautók helyett.