Hirdetés

A fekvőrendőrökből is energiát sajtol ki a BMW újdonsága

|

A német gyártó fejlesztése a 2025 végén megjelenő új modellekben debütálhat.

Hirdetés

Az elektromos autók gyártói minden lehetőséget megragadnak, hogy növeljék a járműveik hatótávját. Bár korábban megírtuk, hogy a BMW új akkumulátor-technológiájával véget érhet a töltőoszlopig hátralévő kilométerek ideges számolgatása, a német gyártó legújabb szabadalma arra utal, hogy a bajorok is igyekeznek mindent megtenni annak érdekében, hogy a hatótávpara megszűnjön - írja az InsideEVs.

A lap információi szerint ugyanis a cég Németországban adta be a szabadalmi kérelmet egy olyan rendszerre, ami az autók felfüggesztésének mozgásából csiholna energiát. Úgy is el lehet képzelni ezt a megoldást, mint az árapály-erőműveket, ahol a tenger mozgása fel-le emelgeti az erőművek különleges kialakítású generátorait, amelyek ezeket a mozdulatokat alakítják energiává.

A BMW új fejlesztésű felfüggesztése képes energiát termelni a karosszéria mozgásából (Fotó: BMW)
A BMW új fejlesztésű felfüggesztése képes energiát termelni a karosszéria mozgásából (Fotó: BMW)

A BMW új autóiban a felfüggesztés is így viselkedhet a jövőben: egy apró generátort csatlakoztattak a lengőkarokhoz, így, amikor az autó áthajt egy fekvőrendőrön, kátyún vagy egyéb úthibán, a lengőkarok mozgása működésbe hozza a generátort is.

Hirdetés

A szabadalmi kérelem szerint a rendszert úgy alakították ki, hogy csak akkor működjön, amikor az autó karosszériája lefelé mozog a kezdeti, felfelé irányuló mozgás után. Erre azért volt szükség, mert egy váratlan kátyú vagy elnézett fekvőrendőr esetén a felfüggesztés sokszor olyan erővel csapódik felfelé, ami károsíthatná a rendszert - és az autót.

A BMW Neue Klasse elektromos autói a cég debreceni gyárában készülnek majd (Fotó: BMW)
A BMW Neue Klasse elektromos autói a cég debreceni gyárában készülnek majd (Fotó: BMW)

Mivel viszonylag kis mozdulatokról, ennek megfelelően pedig kis mennyiségű energiáról van szó, a felfüggesztés mozgó részét egy fogaskerék-áttételhez is kapcsolták, amely megsokszorozza a generátorba épített lendkerék nyomatékát és forgási sebességét. Az így termelt energiát az autó 12 voltos, hagyományos akkumulátorában, vagy az elektromos motorokat működtető, nagyfeszültségű akkumulátorban is lehet tárolni.

A szabadalom mellé tűzött dokumentációból az is kiderül,h ogy a különleges felfüggesztés elsősorban arra szolgál, hogy stabilizálja a járművet a kanyarokban, illetve, az aktív borulásvédelmi megoldásokhoz hasonlóan javítsa az autó útfekvését.

Arról egyelőre nincs információ, hogy melyik BMW modellekbe kerülhet be ez a megoldás, ahogy arról sem, hogy szériafelszereltségről, opciósan rendelhető extráról van szó vagy a sokakat felháborító előfizetéses rendszerbe kerülne be.. Az azonban valószínű, hogy a különleges felfüggesztés a várhatóan 2025 végén érkező, Debrecenben gyártott Neue Klasse elektromos BMW-kben jelenik meg majd először

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)