Az elektromos autókkal kapcsolatos egyik gyakori panasz, hogy drágák, ezért csak a jómódúak engedhetik meg maguknak. Ez sajnos jelenleg még igaz - iparági ökölszabály szerint két azonos felszereltségű modell közül a villanyhajtású változat nagyjából 40 százalékkal kerül többe - de ne felejtsük, hogy viszonylag új technológiáról van szó. Épp a héten számoltunk be róla, hogy a Volvo vezérigazgatója már sejti, hogy mikor egyenlítődhet ki az elektromos és a belső égésű motoros autók ára.
A 'megfizethető' elektromos autó egyébként is forró téma az autóiparban: az indiai Tata nemrég leplezte le a világ jelenlegi legolcsóbb elektromos modelljét, így kijelenthető, hogy közelítünk a valóban értelmezhető árú villanyautók világa felé.
Ebbe a sorba állt most be a BMW is - írja az InsideEVs. A lap a cég vezérigazgatója, Oliver Zipse által a Reutersnek adott interjúra figyelt fel, amelyben a BMW első embere azt mondta, eszük ágában sincs kilépni az alsóbb modellkategóriákból.
Még akkor is hiba elhagyni az alsóbb piaci szegmenseket, ha egy márka prémium gyártónak tartja magát, mert onnan érkezik majd a jövőben a bevétel java
- mutatott rá Oliver Zipse.
Különös kijelentés ez egy olyan cégtől, amelynek az autóiról nem kifejezetten a spórolás és a takarékos életmód ugrik be az embernek. A cég jelenleg kapható legkisebb modellje, a BMW 1-es sorozat ugyanis szák 12 millió forintról indul, míg az 'Alapváltozat' nevű modellért csaknem 15 millió forintot kel fizetni.
Persze, nem kizárható, hogy Zipse nem is a BMW, hanem a cég tulajdonában álló Mini modelljeire gondolt. A háromajtós modell ára cikkünk írásának pillanatában bő 8,1 millió forintról indul, ami továbbra sem tekinthető olcsónak, azonban 2022-ben bele kell törődni, hogy az alsó kategóriát képviselő autók ára is ötmillió forint felett kezdődik.
A Mini modellpalettáján egyébként jelenleg egyetlen tisztán elektromos modell szerepel, amelynek kezdőára is 12,5 millió felett van. Mivel azonban a cég célkitűzése szerint 2030-ra kizárólag villanyhajtású autókat értékesítenek, valószínű, hogy a BMW-csoportnál inkább a Mini hozza majd az olcsóbb(nak szánt) modelleket.