Sokakat sokkolt az elektromos autók piacán a BYD istállójából kigördült Seagull modell, amely néhány hónapja mindössze 9700 dolláros áron (3 610 000 forint plusz adó) robbant be a piacra. A BYD Seagull EV Honor Editon nagy sikernek örvend, hiszen május elejéig már 35 000 darabot adtak el belőle, és sokan egy új korszak előhírnökét látják benne.
A minden idők legolcsóbb, tisztán elektromos személyautója díjra bejelentkező kínai modell azonban nem sokáig örvendhetett a megtisztelő címnek, hiszen a SAIC-GM-Wuling új Bingo EV-jében kihívóra talált. Az új típus alapfelszereltségű modelljét péntektől 7900 dollárért (2 950 000 forint vámköltségek nélkül) lehet megrendelni.
Az autó nem most jelent meg a piacon, hiszen tavaly március óta 280 000 példányt értékesítettek a típusból. Most azonban az eladási mutatók felpörgetése, és a BYD Seagull megelőzésének érdekében gyorsabb töltéssel, új funkciókkal és csökkentett áron kínálják a gyártó városi közlekedésre szánt modelljét.
Bár a 2024-es Wuling Bingo EV mérete (3950 mm hosszú, 1708 mm széles, 1580 mm magas) megegyezik a tavaly megjelent változatéval, számos fejlesztést kapott. Négy kivitelben kapható: Light, Enjoyment, Lingxi Connected és Lingxi Premium, amiből a legolcsóbb 203 a legdrágább pedig 410 km-t tesz meg egy töltéssel.
DC gyorstöltővel minden felszereltség 35 perc alatt feltölthető 30 százalékosról 80 százalékosra. Ez például egy újdonság a tavaly megjelent MY modellhez képest, aminek a normál hatótávú (203 km) változatánál ez még nem volt elérhető. A belső tér nem sokat változott, azonban a jobb felszereltségű Lingxik csomagjának része a LingxiOS nevű rendszer, tele szórakoztató elektronikai alkalmazásokkal.
A legolcsóbb Light után következő kivitelek 305, 333 és 410 km-es hatótávot biztosítanak 9800 (3 650 000 forint), 10 300 (3 850 000 forint) és 11 700 dolláros (4 350 000 forint) vételárért cserébe. Erre az összegre persze rárakódik még a vám, aminek a közelmúltban emelte meg a Kínából érkező EV-kre kiszabott mértékét az Európai Unió.