Hirdetés

Az Európai Néppárt visszatáncolna a belsőégésű motorok 2035-ös tilalmától

|

A legnagyobb európai pártcsalád úgy gondolja, hogy a tiltás nem helyes irány.

Hirdetés

Már csak alig néhány hónap és Európa ismét választ. Az Európai Parlament, mely az EU hét fő intézményének egyike, júniusban fog új összetételben megalakulni, hogy azután öt éven keresztül vegyen részt közös ügyeink alakításában a tagállamok közösségét képviselve. A pártok már megkezdték a lázas készülődést a megmérettetésre, és elkezdtek összeállni a programjaikat is, amelyeket a 27 ország választópolgárai értelmezhetnek egyfajta ajánlattételként is.

Jó szokás szerint az EU pártcsaládjai sem mentesülnek a szivárogtatás jelensége alól, így már ki is derült egy s más az induló pártok programjából. A jobbközép-konzervatív értékeket képviselő Európai Néppárt (EPP) egyike a legrégebbi képviselőcsoportoknak az Európai Parlamentben, és múltjához mérten a befolyása is jelentős. Jóllehet, sokat veszített belőle az elmúlt évtizedben, a mai napig ez a pártcsalád dirigálja a legtöbb képviselőt a brüsszeli testületbe.

Hirdetés

Egy sajtóorgánum a múlt héten jutott hozzá az EPP frakciója által írt kiáltványának másolatához. Ezeknek az írásoknak a célja általában az, hogy a választók bepillantást nyerhessenek az azt megszövegező párt értékeibe és jövőbeni szándékaiba. A párt irományából, mellyel a júniusi megmérettetésre készül, egy fontos dolgot olvasható ki a közlekedéssel kapcsolatban.

Mint az ismeretes, az EU tavaly áprilisban elkötelezte magát  a 2035-ös céldátum mellett, ami után betiltanák a belsőégésű motort használó járművek forgalmazását a tagállamokban. Manfred Weber, a frakció vezetője most úgy látja, hogy felül kellene vizsgálni a korábbi döntést. Erre utaló nyilatkozatokat tett már korábban is, de a most kiszivárgott dokumentum szerint ebben a képviselőcsoport támogatását is élvezi.

A belső égésű motorok 2035-ös betiltását következetesen ellenző Néppárt már a tavalyi év során is többször bírálta az Európai Bizottság általuk tiltási ideológiának nevezett elképzelését. A pártot Jens Gieseke képviselte a járművekre vonatkozó szén-dioxid-szabványokról folytatott tárgyalásokon. Ő már régóta figyelmezteti politikustársait, hogy a belső égésű motorral hajtott járművek forgalmazásának beszüntetése következtében felléphet az úgynevezett Havanna-effektus. Ez annyit tesz, hogy a hajtásmód záros időn belül való megszűnése helyett az emberek akár hosszú évtizedeken át is használhatják régi autóikat.

Ez az álláspont egyébként összhangban van a párt eddigi megközelítésével, miszerint nem szerencsés egyes technológiákat, például a tisztán elektromos hajtást, előnyben részesíteni más megoldásokkal szemben. A dolognak biztosan lesznek következményei, mert az EPP minél előbb szeretné felülvizsgálni a tavaly márciusi, nehezen, sok kompromisszum árán hozott döntést.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)