Különleges megoldással szállt be a városi repülés versenyébe az Aura Aerospace nevű cég - írja a New Atlas. A lap információi szerint a kaliforniai vállalkozás olyan repülő alkalmatosságot tervezett, amely könnyedén megveri korunk jelenlegi legnagyobb utasszállítóját, az Airbus A380-at a hatótáv terén, miközben bármikor simán képes leszállni, akár egy nagyváros közepén is.
Az Aura Ranger ráadásul eszméletlenül menőn is néz ki: a helikopterek számára tervezett leszállóhelyeket úgy tudja használni, hogy a szárnyát függőleges helyzetbe állítja, ilyenkor pedig simán elmenne bármelyik Csillagok háborúja filmbe is. Összehasonlításként, így néznek ki a birodalmiak által használt űrsiklók (amelyek közel sem azonosak a NASA űrsiklóival):
Így pedig az Aura Ranger, ha heliport-üzemmódban van éppen:
AZ ötüléses gép úgynevezett hibrid VTOL, azaz olyan repülő alkalmatosság, amely képes álló helyből, függőlegesen felszállni és landolni (a VTOL betűszó jelentése: vertical take-off and landing). Ha tisztán elektromos üzemű lenne, akkor eVTOL-nak lehetne nevezni, mivel azonban csak a felszállás és a landolás idején használ villanymotort, ezért maradjunk az előző megnevezésnél.
A Rangert nyolc, egyenként 178 centiméter hosszú propeller emeli a levegőbe, amelyek a szárny első és hátsó éléből bújnak elő. Ha a gép a levegőbe emelkedett, a 23 méter fesztávolsúg szárnyak lenyílnak, innentől pedig repülőként folytathatja az útját.
A sugárhajtású gépet fenntartható, szintetikus üzemanyaggal tervezik működtetni, azaz, olyan gázolajjal, amelynek az előállítása során éppen annyi szén-dioxidot csapdáznak be, mint amennyi a Ranger emissziója egy-egy út során. A szintetikus üzemanyag további előnye, hogy az előállításához nincs szükség a fosszilis tüzelőanyagok bányászatára, sem olyan országokkal való üzletelésre, ahol nagy mennyiségben áll rendelkezésre a gáz, az adott ország azonban nem tekinthető tisztességes partnernek, például háborúk, vagy az emberi jogok megsértése miatt.
Ha a Ranger elérte az utazómagasságot és a szárnyak is a helyükön vannak, a propellerek visszahúzódnak a szárnyba, hogy csökkentsék a légellenállást. A sugárhajtóműveknek köszönhetően a gép 0,66 Mach, azaz 820 km/h sebességre képes. Ez valamivel lassabb, mint az utasszállító repülőgépeké, mivel a Ranger maximális utazómagassága tízezer láb (3050 méter), ahol jóval sűrűbb a levegő, mint az utasszállítók harimincezer lábas (9150 méter) utazómagassága.
Az Aura szerint a Ranger teli tankkal akár 18 ezer kilométert is képes megtenni, amibe egy 22 órás repülőút fér bele. Összehasonlításként, egy Airbus A380 maximális hatótávja (ha minden ülésen ül egy utas) 14 800 kilométer.
A Rangerbe ugyan csak öt uitas fér, cserébe a gép akár egy belvárosi irodaház tetejéről felszállva képes eljutni a Föld túlsó felére, ahol ugyanígy, akár a belváros közepén is landolhat. A szárnyak segítségével azonban hagyományos kifutón is le tud szállni, ha pedig elfogyna az üzemanyag, vitorlázó repülőként is tudja folytatni az útját. Mivel ilyen hosszú utakra is alkalmas, az utaskabinban egy apró konyha és egy kis mosdó is található, hiszen ennyi idő alatt nem árt néha enni-inni, illetve a vécére is ki kell menni néha.
Azt egyelőre nem árulták el, hogy a még csak koncepció formájában létező Ranger mennyibe fog kerülni, de figyelembe véve a fenti videón látható, szintén az Aura által fejlesztett Guardian G1 185 ezer dolláros (szűk 73 millió forint) árát, a jóval összetettebb Ranger bizonyára a szupergazdagok magángépeinek a ligájában játszik majd.