Az elektromos autók hatótávja egyelőre még elmarad a benzines vagy dízel modellekétől, noha egy kutatás kimutatta, hogy ennek ellenére a nagy többség számára már az előző generációs villanyautókkal megtehető távolság is elegendő a napi felhasználásra.
A töltő-infrastuktúra azonban sok helyen még nincs kellő mértékben kiépítve - az Európai Unió ezt a két töltőoszlop közti távolság maximalizálásával szeretné kezelni - így az autógyárak különféle megoldásokkal próbálják a csúcsra járatni az elektromos autók hatótávját. Ennek egyik eszköze az úgynevezett range extender, ami jellemzően kisméretű benzinmotort jelent. Ez az erőforrás azonban nem az autó meghajtásába segít be, hanem az akkumulátorokat tölti, hogy ha úgy hozza a szükség, el lehessen jutni a legközelebbi töltőig. Ez utóbbira megoldást jelenthet a telefonos powerbank-ekhez hasonló, de elektromos autókhoz fejlesztett hordozható energiatároló, de akadnak olyanok, akik ennél komolyabb, de legalábbis látványosabb megoldást keresnek.
Az egyik ilyen cég a brit Ariel, amelyet az autrajongók főként Ariel Atom nevű, szinte teljesen lecsupaszított külsejű sportautójáról ismerhetnek. Az Atom egészen elképesztő adatokkal borzolja a kedélyeket: a kevesebb mint 500 kilogrammos autó (összehasonlításként, egy klasszikus Trabant 601 tömege 615 kilogramm) rémisztőnek mondható, tonnánként 700 lóerőnyi teljesítménye a Top Gear egykori műsorvezetőjének, Jeremy Clarksonnak is alaposan átrendezte az arcvonásait.
Az InsideEVs számolt be róla, hogy az Ariel most egy új gépszörnnyel rukkolt elő. Az Ariel Hipercar négy - kerekenként egy - villanymotorja segítségével 1180 lóerős teljesítményre képes, egészen hajmeresztő, 1820 Nm nyomatékkal. Ennek köszönhetően nem kell neki 2 másodperc sem ahhoz, hogy álló helyből 100 km/h-ra gyorsuljon, a 160-as tempó pedig 4 másodpercet igényel - a csúcssebessége pedig eléri a 250-et. Öszehasonlításként: a fenti videón látható Ariel Atom "csak" 2,9 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t, úgy, hogy több mint 1,2 tonnával könnyebb a Hipercarnál - igaz, utóbbi 1759 kilogrammos tömegét sokallja a gyártó, ezért a most még csak prototípusként létező modellt még karcsúsítanák a sorozatgyártás előtt, a tervek szerint másfél tonna alá, 1499 kilóig mennének.
A sugárhajtómű az Ariel Hipercar hátulján, középen látható (Fotó: Ariel)
A Hipercarba egy 56 kilowattórás akkumulátorcsomag kerül, ami viszonylag kicsinek számít, azonban itt jön be a képbe az említett range extender. Míg más gyártók kisebb benzinmotorokat használnak, az Ariel mérnökei nem finomkodtak és egy, a repülőgépeken alkalmazott sugárhajtóművet építettek az autóba erre a célra. Ez a világ első olyan járműve, amelybe ilyen hajtómű kerül.
Meglepő módon egyébként a sugárhajtómű rendkívül csekély teljesítményű: csupán 47 lóerős, ez azonban elég ahhoz, hogy megtoldja a Hipercar mai szemmel viszonylag szerénynek tekinthető 240 kilométeres hatótávját.
A fenti adatok egyébként még módosulhatnak, a cég ugyanis még dolgozik az autón, amely várhatóan 2024-ben kerül majd forgalomba - igaz, nem túl nagy példányszámban, az Ariel ugyanis a kisszériás, nagy teljesítményű autók gyártására fókuszál. Annyit azonban elárultak, hogy a kész változatból lehet majd rendelni két motoros, hátsókerék hajtású változatot is, emellett a sugárhajtómű is csupán választható extraként kerül majd be a kínálatba.
Ami az anyagiakat illeti, nagyjából egymillió dollárban jelölték meg a várható árat, ami valószínűleg nem okoz majd problémát az Arielhez hasonló, kis szériában készülő hiperautók gyűjtői számára.