Az Alpha Motor Corporation formatervezői bizonyára rajonganak a dicső múltért, ugyanis már több olyan autót is bemutattak, amely az elmúlt évtizedek hangulát idézik. A Saga Estate nevű túraautójuk például úgy néz ki, mintha egy kaliforniai szörfbajnok közlekedett volna vele a hetvenes években, de terepgumikkal, vadráccsal és extra reflektorokkal megvadítva akár a nyolcvanas évekből szökött rallyautónak is nézhetnénk.
A cég most még tovább ment vissza az időben, legújabb modelljük ugyanis akár egy angol nemes kastélyának az udvarán is állhatott volna, az ötvenes években. Persze, csak kívülről, a Montage Coupe nevű elektromos kupé belseje ugyanis a legmodernebb technológiát takarja - írja a motor1.com.
A kétségkívül látványos elektromos autóba egy 201 lóerős motor került, ami egészen elképesztő, 3335 Nm noyomatékkal párosul, igaz, a gyártók általában nem jelölik meg, hogy pontosan hol mérhető ez az érték, így jöhetett ki a Hummer elektromos terepjárójának 15592 Nm-es nyomatéka is, ami a valóságban 542 Nm lesz inkább, szóval a fenti adatot egyelőre érdemes fenntartásokkal kezelni. Összehasonlításként, az általunk is tesztelt, meglehetősen dinamikus Ford Mustang Mach E 580 Nm nyomatékra képes, úgyhogy ez sem kevés.
Ezen felül sajnos túl sok adatot nem árultak el a retrokupéról, amely 4400 milliméter hosszú, 1850 milliméter széles és 1384 milliméter hosszú, amivel nagyjából a Nissan Z méreteivel vethető össze. A töltési lehetőségekről nem írnak - bár a cikkbe ágyazott videón látható egy CCS-csatlakozó, azonban ez egy számítógépes grafika egyelőre, így ez akár változhat is. Az autó akkumulátórától annyit árultak el, hogy egy saját fejlesztésű, lítium-ionos egység lesz, amely 402 kilométeres hatótávot tesz majd lehetőv, egy feltöltéssel.
Az autó belterében is folytatódik a retro-életérzés: agyméretű, analóg műszerek, rengeteg króm és egy régi stílusú rádió is került bele, igaz, a két fő kiejlző már digitálisan mutatja a sebességet és a töltöttségi szintet - ennyit azonban elnézünk a tervezőknek, főleg, hogy a navigáció is itt jelenik csak meg, nincs a műszerfal közepéből nem mered ki semmilyen érintőképernyő.
A végére hagytuk az autó árát, ami finoman szólva is hajmeresztő. Míg a cikk elején látható Saga Estate-ért 45 ezer dollárt, azaz bő 17 millió forintot kérnek, a Montage Coupe-ért ennek több mint tízszeresét, 499 ezer dollárt, azaz több mint 195 millió forintot kell kifizetni, ráadásul ennek felét már a foglalást követően le kell tenni az asztalra.