Hirdetés

Akár 1200 km-t is autózhatunk egy töltéssel, ha elkészül a Toyota akkumulátora

|

A rendkívüli hatótávolsággal bíró szilárdtest-akkumulátorra építi EV-piaci stratégiáját az autóipari óriás.

Hirdetés

Az első hibrid megalkotója még mindig a piacvezető autógyártó a világon, de ezt csak a hagyományos autóiparban betöltött szerepének köszönheti, mivel az EV-gyártás tekintetében csak a 29. helyet foglalja el. Ugyan elsőként a Toyota épített elektromos hajtásláncot épített egy autóba, a jelenleg gyártott három, tisztán elektromos modellje kevés lesz a jövőben tervezett teljes átálláshoz. Ezért is készül egy nagy durranással.

Egy ideje már szerepelnek a cég termei között nagy hatótávolságot biztosító akkumulátorok, de mindeddig még nem lépett túl a kommunikáció szintjén. Bár konkrétumokat a Toyota nem árult el, állítólag tavaly nyáron áttörést ért el a nagy teljesítményű cellák gyártásában.

Hirdetés

Ezt támasztja alá, hogy a vállalat megerősítette a szilárdtest akkumulátorok bevezetésének tervét, amelyeket 10 perces gyorstöltéssel és akár 1200 km WLTP hatótávolsággal ígér, hogy legyen lehetősége felzárkózni a Teslához. Ugyanakkor az új EV-akkumulátortechnológia még akár éveket késhet, a Toyota pedig emiatt még jobban lemaradhat az egyre kiélezettebb versenyben.

Egy októberi bejelentés szerint a járműgyártó az Idemitsu Kosan japán olajipari óriásvállalattal fog össze, és 2027-ben kívánják beindítani az akkumulátorok tömeggyártását. A terveket Vikram Gulati, a Toyota Kirloskar Motor vezetője is megerősítette egy indiai befektetési csúcstalálkozón. Elmondása szerint a majdani akkumulátor egészen kivételes élettartammal fog rendelkezni.

A Toyota az 1200 km-es csúcsteljesítményű változat mellett egy, valamivel visszafogottabb, 1000 km-es változatot is piacra dobna. A szilárdtest-akkumulátorok előtt azonban más új generációs EV akkumulátort is szeretne bevezetni. A cég 2026-ban egy olyan Performance lítium-ion akkumulátor megjelentetésével számol, amely 20%-kal nagyobb hatótávolságot, vagyis közel 800 km-t kínál 20 perces gyorstöltéssel.

Ezek az újdonságok segítenének a Toyotának valóra váltani ambiciózus célját, hogy 2030-ra tíz új EV modellt vezessen be a piacra, és így a globális ranglistán feljöjjön a harmadik helyre a BYD, illetve a Tesla mögött.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)