Az első hibrid megalkotója még mindig a piacvezető autógyártó a világon, de ezt csak a hagyományos autóiparban betöltött szerepének köszönheti, mivel az EV-gyártás tekintetében csak a 29. helyet foglalja el. Ugyan elsőként a Toyota épített elektromos hajtásláncot épített egy autóba, a jelenleg gyártott három, tisztán elektromos modellje kevés lesz a jövőben tervezett teljes átálláshoz. Ezért is készül egy nagy durranással.
Egy ideje már szerepelnek a cég termei között nagy hatótávolságot biztosító akkumulátorok, de mindeddig még nem lépett túl a kommunikáció szintjén. Bár konkrétumokat a Toyota nem árult el, állítólag tavaly nyáron áttörést ért el a nagy teljesítményű cellák gyártásában.
Ezt támasztja alá, hogy a vállalat megerősítette a szilárdtest akkumulátorok bevezetésének tervét, amelyeket 10 perces gyorstöltéssel és akár 1200 km WLTP hatótávolsággal ígér, hogy legyen lehetősége felzárkózni a Teslához. Ugyanakkor az új EV-akkumulátortechnológia még akár éveket késhet, a Toyota pedig emiatt még jobban lemaradhat az egyre kiélezettebb versenyben.
Egy októberi bejelentés szerint a járműgyártó az Idemitsu Kosan japán olajipari óriásvállalattal fog össze, és 2027-ben kívánják beindítani az akkumulátorok tömeggyártását. A terveket Vikram Gulati, a Toyota Kirloskar Motor vezetője is megerősítette egy indiai befektetési csúcstalálkozón. Elmondása szerint a majdani akkumulátor egészen kivételes élettartammal fog rendelkezni.
A Toyota az 1200 km-es csúcsteljesítményű változat mellett egy, valamivel visszafogottabb, 1000 km-es változatot is piacra dobna. A szilárdtest-akkumulátorok előtt azonban más új generációs EV akkumulátort is szeretne bevezetni. A cég 2026-ban egy olyan Performance lítium-ion akkumulátor megjelentetésével számol, amely 20%-kal nagyobb hatótávolságot, vagyis közel 800 km-t kínál 20 perces gyorstöltéssel.
Ezek az újdonságok segítenének a Toyotának valóra váltani ambiciózus célját, hogy 2030-ra tíz új EV modellt vezessen be a piacra, és így a globális ranglistán feljöjjön a harmadik helyre a BYD, illetve a Tesla mögött.