Míg Elon Musk arra számít, hogy a Tesla autói már az idén elérhetik a teljes önvezetést, a Volkswagen, némileg lemaradva nemrég indította be saját projektjét, amely az önvezető járművek fejlesztésére irányul.
A német gyártó amerikai szárnya, a Volkswagen Group of America (VWGoA) első körben két Volkswagen ID. Buzz AD típusú kisbusszal kezdett kísérletezni a texasi nagyváros, Austin útjain. Az AD rövidítés az Autonomous Driving szavak kezdőbetűiből áll össze.
Az első fázisban egy virtuális kerítésekkel határolt (geofencing) területen, Austin belvárosában hajtják végre az első teszteket. A Volkswagen célja, hogy 2026-ra zéró emissziós, önvezető taxiszolgáltatást indítson az Egyesült Államok területén. Hasonló szolgáltatást egyébként már több cég, a Cruise és a Waymo is nyújt, egyelőre egyik sem megy zökkenőmentesen.
A texasi tesztek során eleinte még humán sofőrök ülnek majd a volán mögött, de csak azért, hogy ha szükséges, be tudjanak avatkozni. A Volkswagen önvezető autóinak mozgását kamerák, radar és lidar eszközök teszik lehetővé.
A német autógyártó több technológiai céggel is partneri megállapodást írt alá: ilyen a gépi látást fejleszőt izraeli Mobileye - amelyet az Intel 2017-ben felvásárolt - korábban pedig az Argo AI-jal működtek együtt, de ez a megállapodás idén véget ért. A Volkswagen azonban legalább 100 szakembert elhozott a cégtől, hogy a saját önvezető taxiflottájuk szoftveres hátterét és biztonsági megoldásait létrehozzák.
Az ID. Buzz AD-k hamarosan megjelenhetnek európa útjain is, az önvezető taxiszolgáltatást pedig már 2025-től be szeretnék indítani, elsőként Hamburgban és környékén.