A brit Andy Palmert szokták a villanyautók keresztapjaként emlegetni, a mérnök végzettségű cégvezető ugyanis fontos szerepet töltött be az első tömeggyártásra alkalmas elektromos autó, a Nissan Leaf kifejlesztésében.
Az autóipari szakember 2014-2020 között az Aston Martin vezérigazgatói posztját is betöltötte, a nívós brit luxusmárka élén felügyelte volt a cég első SUV-ja, az Aston Martin DBX piaci bevezetését. Ez idő alatt egyébként az Aston Martin megnégyszerezte a vállalat adózás előtti bevételeit.
Palmer 2020-ban hagyta el az autógyártót, nemrég pedig megalapította a Hilo nevű startupot, amely az elektromos rollerek következő generációját fejlesztette ki.
A Hilo One nevű járgány tervezése során a rolleres balesetek fő okait tartották szem előtt, a gépet pedig úgy alakították ki, hogy a lehető legnagyobb mértékben megóvja a felhasználóját.
Ehhez olyan trükköket vettek át az autóiparból, mint például a gépi látás, amelynek segítségével a modern járművek képesek észlelni, ha fennáll egy baleset veszélye és időben figyelmeztetik a sofőrt, hogy fékezzen vagy kezdjen kitérő manőverbe. Ezt a funkciót beépítették az elektromos rollerbe is, amely fény-, és hangjelzésekkel, illetve a kormány rezgetésével is figyelmezteti az utasát, ha veszélyes helyzet alakulna ki.
Az elektromos rollerek komoly problémája a biztonság és az ezzel kapcsolatos közösségi percepció. A Hilo One azonban választ ad ezekre a kérdésekre
- mutatott rá Palmer.
A roller biztonságos használatát teszi lehetővé a jókora, 31 centiméter átmérőjű első kerék, amelynek köszönhetően akár a kátyúk sem sodorják veszélybe a felhasználókat, ráadásul ez a megoldás csökkenti a kormány rezgését is, ami gyakori probléma az elektromos rollereknél.
A felhasználó lábai nem középen, egymás mögött, hanem a roller testének két oldalán, egymás mellett helyezkednek el, ami staiblabb pozíciót eredményez menet közben. Emellett, a lábtartók aljába lámpákat is építettek, ami messzebbről észlelhetővé teszi a rollerest. A fények egyébként villogással figyelmeztetnek, ha túl közel kerülne a roller egy gyalogoshoz.
A gép fedélzeti számítógépe felismeri, ha a felhasználó sisakot visel, sőt, a Unit 1 típusú intelligens bukósisakokkal össze is tud kapcsolódni. A Hilo One emellett egy elektromos autóval is összekapcsolható, így akár a navigációs, akár a töltési információk is megoszthatóak a járművek között. Ez ideális választássá teszi az EV-tulajdonosok számára, akik az autóból kiszállva mikromobilitási eszközzel haladnának tovább. Ennek megfelelően nem csak konnektorról lehet tölteni, hanem akár az autóban is.
A roller egyébként összehajtható, sőt, a kialakítása során arra is figyeltek, hogy a hátsó kerék egy zárt rekeszbe kerüljön, hogy ne koszoljon össze mindent. Összecsukott állapotban a rollert felemelve, vagy kerekes bőröndhöz hasonlóan gurítva is maguinkkal vihetjük.
A Hilo One 350 wattos villanymotorja 25 km/h maximális sebességet tesz lehetővé, egy feltöltéssel pedig 40 kilométer a hatótávja.
Az első darabokat jövőre szállítja majd a cég, azonban már most felveszik az előrendeléseket - egy rollerért 2000 eurót, azaz bő 738 ezer forintot kérnek.