Hirdetés

A Toshiba innovációja új alapokra helyezheti a közösségi közlekedést

|

Jövőre érkező új lítiumos akkumulátoruk - a szupergyors töltődés mellett - -30 és +60 Celsius fok között üzembiztosan működik.

Hirdetés

Bár sokan a mai napig szkeptikusak az elektromos hajtástechnológiák fenntarthatóságának tekintetében, nem nagy a valószínűsége annak, hogy globálisan irányt váltanánk a közösen kijelölt útról. Ugyan minden jel szerint az elektromobilitás jelenti a közlekedés jövőjét, ennek részleteit illetően még mindig sok a nyitott kérdés, a bizonytalanság.

Ezek egyik bizonytalan pontja a mai napig folyamatosan fejlődő akkumulátor technológia. A világon az ebben érdekelt vállalatok igyekeznek olyan új anyagokkal, eljárásokkal, megoldásokkal kísérletezni, melyek közelebb visznek minket a nagyobb teljesítményű, energiasűrűségű energiatárolók felé.

Egy ilyen fejlesztésbe kezdett még 6 évvel ezelőtt a Toshiba egy japán és egy brazil partnerrel karöltve. Most úgy tűnik, hogy a közös munka nem volt hiábavaló, és hamarosan be is mutatják elektromos buszokba szánt új akkumulátorukat. A piacra várhatóan jövő tavasszal kerül majd az új termék.

Hirdetés

A tömegközlekedés elektromos átállását támogató fejlesztés egy úgynevezett SCiB (Super Charge Ion Battery) típusú akkumulátor lesz, amely a gyártó konzorcium szerint az energiatárolók új generációját jelentheti. Ígéretük szerint az elektromos buszokba beépíthető eszköz villámgyorsan - 0-ról 80 százalékra 10 perc alatt - fog feltölteni.

A Toshiba közleménye szerint az új terméknek 50 százalékkal növelték az energiasűrűségét a korábbi típusokhoz képest. Ez teszi lehetővé, hogy hibrid és elektromos buszokhoz, valamint könnyű és nehéz járművek be is beépítsék. Ez a komplett jármű üzemeltetési és előállítási költségét is képes lesz szerintük érdemben mérsékelni.

Vállalatnak dolgozó fejlesztőmérnökök elmondása szerint az elkészült akksik anódja nióbium-titán-oxidból (NTO) készült, amelynek lényegesen nagyobb az energiasűrűsége, mint a régi, grafitalapú változaté. Ami még a technológia alkalmazása mellet szól, hogy -30 és +60 Celsius fok-között gond nélkül működik, ami jó hír a hideg télben és forró nyárban nem mindig jól teljesítő buszok üzemeltetőinek. A Toshiba jövőre ígéri az innovatív energiatároló megjelenését.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)