Hirdetés

A Tesla több mint egy év után kiadja az Autopilot biztonsági adatait

|

Csak találgatni lehet, hogy miért húzta ilyen sokáig az időt a cég.

Hirdetés

Hosszú halogatás után végre rászánta magát a Tesla, hogy nyilvánosságra hozza az Autopilot biztonsági adatjelentését. Korábban éveken keresztül az volt a gyakorlat, hogy a vállalat negyedévenként közzétette a technológia biztonsági kimutatásait, ám valamilyen rejtélyes oknál fogva ez elmaradt már több mint egy éve.

Ezekből a jelentésekből kiderült, hogy az Autopilot rendszerével ellátott autók milyen gyakorisággal váltak baleset részeseivé, ráadásul az eredményt ezt összehasonlították a globális kimutatásokkal. A gyártó ezekben azt állította, hogy járművei jóval kedvezőbb statisztikákat produkáltak az elmúlt évek során, mint az átlagautók, még az Autopilot funkció használata nélkül is.

Hozzá kell tenni, hogy ezek mindig is szelektált, korlátozott adatok voltak. Kapott is kritikát bőven a Tesla, amiért nem vett figyelembe egy sor fontos szempontot, melyek segíthették volna a számadatok értelmezését. Például nem derült ki belőlük, hogy milyen típusú úton történt a baleset, hiszen a technológiát elsősorban autópályára tervezték.

Hirdetés

Habár ez a fajta adatszolgáltatás valóban korlátozottan volt arra alkalmas, hogy megállapításokat, következtetéseket vonjunk le belőle, a semminél azért  így is több volt. Ekkor jött 2023 januárja, mikor is kiadta a Tesla az előző év utolsó negyedévére vonatkozó statisztikáit, majd egészen mostanáig indoklás nélkül szüneteltette az addigi gyakorlatot.

A most kiadott jelentés a 2023-as év első félévének adatait mutatja, ezekből rögtön szembetűnik, hogy a balesetek közt megtett kilométerek száma jelentős csökkenést mutat a korábbi nyilvános adatokhoz képest, ami magyarázat lehet az egyéves csúszásra.

Valószínűleg azért vállalták a cég a számára kedvezőtlennek ható adatsor nyilvánosságra hozását, mert az idei első félév már jelentős javulásról árulkodik. Januártól március végéig minden megtett 12,28 millió kilométer után történt baleset az Autopilot hibájából kifolyólag. Viszonyításképpen álljon itt, hogy az Autopilottal nem rendelkező autók esetében jóval sűrűbben, már 1,52 millió megtett kilométerenként bekövetkezett egy baleset.

Ez elég biztató adat az Autopilot rendszerek használhatóságára nézve, hiszen a hivatalos közúti adatok is 1 millió kilométerenként mutatnak egy közúti balesetet. Mindamellett, hogy nem tudhatjuk, mikor gondolja meg magát ismét az unalmast a Tesla, érdemes lenne a vezetésnek fontolóra vennie az évenkénti jelentés kiadását, ugyanis az a tapasztalat, hogy a negyedéves statisztikákat nagyban torzítják az adott évszakra jellemző időjárási viszonyok.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)