Néhány órával azután, hogy egy EV-kre szakosodott portál pár fényképet kiszivárogtatott a megújult új Tesla Model 3-ról, a cég maga is megejtette a hivatalos bemutatót. Egy sor fénykép és technikai részlet is napvilágot látott a Tesla európai honlapján. A régóta várt boost "Highland Project" néven futott és tavaly év végén jelentette be a cég.
Akárcsak az új Cybertruckot, a felújított Model 3-mat is segítik már azok a gyártástechnológiai újdonságok, amiket a cég a közelmúltban vezetett be. Ilyen például az acélalkatrészek nagyobb darabokban való legyártása, ami által csökken az alkatrészek száma, vagy a yoke-nak nevezett, repülőgép kormányra hasonlító szarvkormány.
A legszembetűnőbb változás az új formaterv, amely a jelenlegi modell elejét karcsúbbá tette. Ezt támogatja meg a fényszórók keskenyebbre vétele is. A bemutatott prototípus "Ultra Red" színű, ami a jelenlegi piros többrétegű fényezést váltja.
A másik konkrét változás hatótávolság növekedésében érhető tetten. A hátsókerék meghajtású RWD modellek 553 km-t, az LR-ek pedig 676 km-t tesznek meg egy töltéssel a WLTP tesztek tanúsága szerint. Ez több mint 10 százalékos javulást jelent az alap modell hatótávjához képest. Még egy újdonság a külsőben, hogy új aerodinamikus kerékbetétekkel látták el a járművet, amik az optikai tuning mellett áramvonalas kialakításukkal a jobb hatótáv elérésében is segítik az autót.
A belső tér is jelentős változáson esett át. A légkondit és a szórakoztató eszközöket a hátsó ülésekről is lehet vezérelni a beépített 8 colos érintőképernyő segítségével. Az első ülések fűtése-hűtése egy telefonos applikáció segítségével még a beszállás előtt bekapcsolható, szabályozható. 14-rő 17-re növelték a hangrendszer hangszóróinak számát. Javult a wifi és a bluetooth funkció. Említésre méltó még a testreszabható belső világítás és az 561-ről 594 literesre növelt csomagtartó.
A cég, ígérete szerint, a kiszállításokat októberben kezdi meg. Az árszabással kapcsolatban a Tesla még nem közölt konkrétumokat, de azt már lehet tudni, hogy Norvégiában az eredeti modellel azonos áron kínálják a hátsókerék meghatású Model 3-at, míg az LR modell ennél 941 dollárral lesz drágább.