A Rolls-Royce neve egyet jelent a luxussal, a brit gyártó pedig tavaly, kerek egy évtizednyi várakozás után végre piacra dobta az első, sorozatgyártásban kerülő elektromos modelljét, a Rolls-Royce Spectre-t.
A tisztán elektromos hajtású, akkumulátoros-elektromos (BEV) Spectre jókora, 120 kilowattórás akkumulátort kapott, amely 482 kilométeres hatótávot nyújt, töltéséhez pedig akár 195 kilowattos töltő is használható. A luxusmárka azonban már a jövőbe tekint, ott pedig, úgy látják, a hidrogénhajtásé lehet a főszerep.
Ezt mondta legalábbis a cég, neve ellenére nem magyar származású vezérigazgatója, Torsten Müller-Ötvös, az Autocar-nak adott interjújában. A cégvezető egészen pontosan azt mondta, hogy a Rolls-Royce-nál jelenleg fontolgatják az akkumulátoros-elektromos hajtás lecserélését.
A jövőben piacra kerülő elektromos Rolls-Royce-okban ugyanis inkább a hidrogén alkalmazását látják hatékonyabbnak: Müller-Ötvös szerint, ha a hidrogéntechnológia eléri azt az érettségi fokot, hogy a cég igényeinek megfelelő léptékben fel lehet már skálázni a használatát, elérkezik az idő, hogy a brit luxusautókat is inkább ezzel a megoldással hajtsák meg.
A cégvezető szerint az átlagos Rolls-Royce tulajdonosok felhasználási igényeihez tökéletesen passzolna a hidrogénhajtás, noha azt kizárta, hogy belső égésű motorokat fejlesztenének a hidrogén elégetéséhez. Müller-Ötvös rámutatott, hogy ezzel a Rolls-Royce anyacége, a BMW már megpróbálkozott a kétezres évek elején, azonban - akkor még - nem bizonyult kellően hatékonynak a technológia. Ehelyett a hidrogén üzemanyagcellák mellett tette le a voksát.
Egyedüli hátrányként azt fogalmazta meg, hogy a hidrogénhajtású autókat nem lehet otthon tölteni, de persze, ha a technológia eléri a cégvezér által is említett érettségi fokot, akkor ez valószínűleg már nem okoz majd problémát a szupergazdag tulajdonosoknak.