A Range Rover klasszikus négykerék meghajtású belsőégésű változata már az 1970-es évek óta komplett generációk kedvence. Ez nem is csoda, hiszen robosztus karosszériája és erős motorja egy rendkívül strapabíró konstrukciót eredményeznek, ami terepen és városban egyaránt megállja helyét.
Kiválóságát mi sem bizonyítja jobban, mint hogy még 54 éves múltjával a háta mögött sem gondolják a JLR (Jaguar Land Rover) döntéshozói, hogy nyugdíjazni kellene a brandet. Néhány évvel ezelőtt egy hidrogén üzemanyagcellás változatot is elkezdtek fejleszteni, de jelenleg a márka első EV-jeként való debütálása már belátható távolságban van.
A megjelenés dátumában még nincs teljes egyetértés a nyilvánosságban. Egyes sajtóorgánumok csak jövőre várják, mások úgy tudják, hogy már idén megkaphatják az előrendelők az első példányokat. Nincsenek kevesen, mára 16 000 példányt várnak már leendő tulajdonosaik.
A vállalat a megrendelési felület megnyitása után, már decemberben villantott néhány sejtelmes képet a készülő SUV-ról. A gyártó arra számít, hogy első EV-je a legcsendesebb és legkifinomultabb Range Rover lesz, amit valaha alkottak. A forgalomban lévő belsőégésű modell dizájnjára épülő elektromos Range Rover megtartja emblematikus brit formatervét és minden olyan "szuperképességét", amit egy vásárló elvárhat egy Range Rovertől.
A gyártó szerint ezekben még felül is múlja majd minden eddig megjelent elektromos versenytársat. A klasszikus Range Rover elemek megmaradnak, beleértve a pazar vezetőfülkét, a minimalista dizájnt és a azokat a képességeket, amelyek egy egyszerű autót terepjáróvá tesznek: a vontatás, sekély vízben gázolás, illetve a terpen haladás. És persze a bónusz, hogy mindezt károsanyag-kibocsátás nélkül teszi.
A JLR azt ígéri, hogy az első EV-jüktől minden olyan dolgot elvárhatunk, amire egy V8-as benzines modell képes, és ezt alátámasztandó, a cég legszigorúbb tesztjeinek vetették alá. Ennek eredménye szerint az új termék jól viseli majd a szélsőséges hőmérsékletet mindkét irányba, az extrém terepviszonyokat és a vizben gázolást 850 mm magasságig.
A 800 V-os architektúrával rendelkező Range Rover Electric gyors töltési funkciót is fog tartalmazni. Az elektromos modell az Egyesült Királyságban, Solihullban található gyárában készül majd a brand hibrid változatával egyetemben, míg a hajtásegységeket és az akksikat Wolverhamptonban szerelik majd össze.
Mindeközben a vállalat tarsolyában több új EV gyártását célzó projekt szerepel, amivel a közeljövőben szeretnének kijönni, a Reimagine stratégia keretében pedig hamarosan teljesen elektromos lesz a komplett Jaguar brand is.