Hirdetés

A Nissan egy nagy energiasűrűségű akkumulátor fejlesztésén dolgozik

|

Az olcsóbb, gyorsabban töltődő és több energiát eltároló szilárdtest-akkumulátor 2028-ra készül el.

Hirdetés

Hektikus heteken van túl a japán autógyártás nagyágyúja, a Nissan. A Japan Mobility Show nevű esemény ugyan nagy múltra tekint vissza, de először rendezik meg ezen a néven. Míg a korábban Tokiói Autókiállítás néven futó esemény elsősorban az autókról szólt, most ezt kibővítették a kényelem, komfort és a szórakozás hármasával, amik szintén teret kapnak a rangos mobilitási eseményen.

Természetesen a Nissan sem hiányozhatott innen. A gyártó 5 koncepcióautót is kiállított, köztük a valóságos erőműnek számító Hyper Force-t, ami 1000 kW-on üzemel. Volt azonban egy további újdonság is a Nissan tarsolyában, ami nagyobb jelentőséggel bír, mint öt, forgalomba sose kerülő modell.

Hirdetés

Kazuhiro Doi, a Nissan kutatási részlegének alelnöke a helyszínen beszélt egy fejlesztés alatt álló akkumulátor-technológiáról, amely lehetővé teheti, hogy a vállalat következő generációs elektromos járművei minden vártnál nagyobb ugrást tegyenek előre. A nagyjából két évvel ezelőtt bejelentett ASSB (teljesen szilárdtest) technológia forradalmasíthatja az elektromos járműveket, mivel Doi szerint majdnem kétszeres energiasűrűséget biztosít a jelenlegi akkumulátorokhoz képest, gyorsabb töltési teljesítmény és alacsonyabb összköltség mellett.

Ez óriási lehetőség lehet többek között a furgonok, teherautók gyártásában, mivel egyelőre komoly problémát jelent, hogy a nagyobb teljesítményű akksi arányosan nagyobb, nehezebb is. A nagy haszongépjárművek mellett sportautókban, amiben szintén erős a cég, is jól jöhet egy könnyebb akkumulátor. A Nissan emellett más előnyöket is elárult, ilyen például a gyorsabb tölthetőség. A technológiának köszönhetően harmad annyi időt vesz majd igénybe a "tankolás" ígéretük szerint.

Doi szerint a vállalat a korábban bejelentett ütemtervének megfelelően halad előre. Az első kísérleti gyártóüzem a jövő évben kezdi meg működését, bár a létesítmény termelési kapacitásáról nem jött még ki semmilyen nyilatkozat. Az ASSB első sorozatgyártású járműben való alkalmazására pedig szintén a korábbi tervek mentén haladva, 2028-ban kerül sor.

A Nissan egy gyorsvonat tempójával halad az elektromos átállás felé vezető úton. Még tavaly bejelentette, hogy az idei évtől nem gyárt többé belsőégésű motorral üzemelő járművet, a 2026-os évtől pedig már eladni sem fog. A kibocsátásmentes technológia mellett elkötelezett gyártó sok pénzt és energiát öl innovációba, mely látszólag meg is térül a jövőben. Remélhetőleg ennek az ügybuzgalomnak a cég mellett a vásárlók is nyertesei lesznek.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)