A német jachttervező és mérnöki stúdió, az iYacht GmbH bemutatta új, Hu'Chu 55 nevű, 17 méter (55 láb) hosszú, napelemes elektromos vitorlás katamaránját. Készítői úgy jellemezték, mint az eddigi legfenntarthatóbb munkájukat. A 90 százalékban fémhulladékból készült vitorlás valóban jó példája a fenntarthatósági szempontok szem előtt tartásának.
A jó nevű vállalat az elmúlt két évtized során 11 mérnökkel, akik közt vannak hajótervezők és hajóépítők is, több mint 400 projektet hozott már tető alá a tervezés folyamatától a kivitelezésig. Ezek között számos díjnyertes munkát is magukénak tudhatnak, és több termékük érdemelte már ki a "Conformite Europeene" jelölést (CE).
Legutóbb Daniel Roesenser színész, vállalkozó és közismert környezetvédő megbízásából készítettek egy napelemes-elektromos vitorlás katamaránt, amelyet a megrendelésnek megfelelően az újrahasznosítást szem előtt tartva terveztek meg. Ennek az eredménye lett a Hu'Chu 55, amit az iYacht vezérigazgatója a vállalat történetének legambiciózusabb vállalkozásának nevezett.
A vállalat minden latba vehető erőforrását bedobta, hogy tető alá hozza Roesenser nagy ívű vízióját. Kifejezetten a projekt számára fejlesztették ki az újrahasznosított alumínium előállításának és megmunkálásának módszerét. A szükséges anyagot rendszámtáblákból, útjelző táblákból, kozmetikai dobozokból, valamint autóipari és építőipari gyártásból származó alumíniumhulladékból állították elő, egy gramm elsődleges fém felhasználása nélkül.
Az eredmény egy napelemes elektromos vitorlás katamarán, amelynek az elkészítése által keletkező karbon-lábnyom egy hasonló méretű vízi jármű gyártásából származóénak nagyjából a nyolcadát teszi ki. Roesner azt is kikötötte a megbízásban, hogy más fenntartható anyagokat, köztük természetes szálakat, újrahasznosított fát és újrahasznosított parafát is építsenek be a hajóba.
Bár a Hu'Chu 55 alapvetően egy vitorlás, napelemes technológia és elektromos motor egészítik ki a működését. A felhasznált fotovoltaikus panelek nemcsak a fedélzeti áramszükségletet biztosítják, hanem a fogyasztást is csökkentik. Amikor nem megfelelő a széljárás, a két elektromos motor összesen 100 kWh-val biztosítja a haladást. Ha nem süt a nap, az akkumulátor hidrogenerációval is feltölthető, vagyis a hajó mozgása passzívan megpörgeti a propellereket, és elektromágneses indukcióval töltést generál.
Állítólag a hajót úgy tervezték, hogy Roesenser életvitelszerűen tudjon a hajón tartózkodni, amit ő szeretne is kipróbálni. A hírek szerint a fedélzeten élve szeretne egy dokumentumfilmet forgatni, és útközben feljegyzéseket készíteni a vízminőségről és az óceánokról. Szeretné, ha más is kedvet kapna ehhez az életformához, és ennek érdekében a Hu'Chu sorozatgyártását tervezi.