Az elektromos autók terjedését egyelőre gátolja a viszonylag magas áruk, ami persze érthető, hiszen viszonylag fiatal tecnhológiáról van szó. Bár elektromos autók már a XIX. század végén is léteztek, a tömeggyártásra alkalmas modellek csak 10-15 éve kezdtek megjelenni.
Tavaly írtunk már az indiai Tata városi kisautójáról, amely szeptemberi bejelentésekor a világ legolcsóbb elektromos autójának számított, a maga 4,3 millió forintos árcédulájával.
Ez valóban nem rossz, hiszen Magyarországon a pár éve még hasonló nagyságrendű összegért beszerezhető Dacia Spring elektromos autó induló ára ma már több mint 9 millió forint.
Ezért különösen nagy a jelentősége a General Motors, illetve a kínai SAIC és a Wuling Motors koprodukciójában készülő Wuling Bingo nevű elektromos autónak, amelynek induló ára 8600 dollár, azaz mindössze bő 2,9 millió forint.
A márciusban piacra dobott kisautóval egyértelműen a városlakókat célozzák, a járgány premierje pedig remekül sikerült, ugyanis április folyamán máris több mint 16 ezer darab talált belőle gazdára Kínában.
A kínai piacon egyébként is rendkívül népszerűek a kisméretű, városi elektromos autók, a Wuling Bingo viszont az árával komoly kihívója lehet a már piacon lévő modelleknek.
Persze, egy ilyen "városi szaladgálós" járgánytól nem szabad szédítő teljesítményt várni, azonban a forgalmas nagyvárosok szűk utcáira bőven elég a Bingo tudása. A 3,95 méter hosszú, 1,7 méter széles és 1,58 méter magas kisautót egyetlen villanymotor hajtja, amely kétféle változatban rendelhető. A 41 lóerős motor 110 Nm nyomatékot, a 68 lóerős 150 Nm nyomatékot tud. Kétféle akkumulátorral kínálják, a 17,3 kilowattórás 203, míg a 31,9 kilowattórás csomag 333 kilométeres hatótávot ígér, a kínai CLTC-ciklus szerint.
A négyszemélyes kisautó műszerfalán egy 7, illetve egy 10,25 hüvelykes képernyő található, utóbbin érhető el az autó infotainment-rendszere. Az egyik legérdekesebb tartozék pedig egy felfújható matrac, amelyeket az első ülések mögé helyezve a Bingo akár kempingezésre is használható - igaz, nincs benne olyan spéci légzsák, amelyet a Ford kifejezetten az alvó utasok védelmére talált ki.
Arról egyelőre nincs információ, hogy a Wuling Bingo-t Európában is piacra dobják-e, azonban a General Motors nem kizárt, hogy vagy ezzel a modellel, vagy egy ebből fejlesztett változattal megpróbálkozik Európában és az Egyesült Államokban is.