Bár nem veri nagydobra, a Ford maga is elismerte, hogy nem úgy haladnak az elektromos tervei, ahogy az eltervezte. Ugyan az F-150 Lightning és a Mustang Mach-E is erős, működőképes koncepciónak bizonyult, egyelőre nem profitál belőle úgy a vállalat, ahogy azt eltervezték, és a kínai autóipar térnyerése sem segít a dolgon.
A vállalat vezetése szerint olyan modellek behozatalára van szükség a játékba, amelyek teljesen új koncepcióra épülnek az alapoktól kezdve, és árban is felveszik a harcot az olcsó importtal. Ennek érdekében a cégen belül egy a Tesla, a Rivian és a Lucid korábbi szakembereivel megerősített csapat két teljesen új modell megalkotásán dolgozik. Ebbe olyan kiváló szakembereket szerződtettek le, akik korábban már olyan nagy járműgyártóknál bizonyítottak, mint a Tesla, a Rivian és a Lucid.
A Ford eléggé szűkszavúan nyilatkozott az EV-projektjeinek technikai részleteiről. Ennek ellenére a szivárogtatások révén sikerült arról többet kideríteni, hogy fognak majd kinézni a márka legolcsóbb elektronikus járgányai.
Azt például már szinte biztosra vehetjük, hogy az új platform szándékosan a szokásosnál lényegesen kisebb akkumulátorra fog épülni. Jim Farley, a Ford vezérigazgatója úgy véli, hogy a vállalat elektromos jövőjének záloga a költségek alacsonyan tartása, ami viszont csak úgy lehetséges, ha az autó legdrágább komponensét, az akkumulátorcsomagot kisebbre tervezik.
Az is kiderült, hogy a Mach-E-vel és a Lightninggal ellentétben, amelyek régi benzines modellek platformjait kapták meg, az új, olcsó EV-k kezdettől fogva új alapokra épülnek. Emellett minden jel arra utal, hogy egy kisméretű crossovert és egy szintén kicsi pickupot takar a két új modell. Farley azt is kifejtette egy interjúban, hogy az olcsó EV-k a "munkára és a kalandra" összpontosítanak majd.
A hatótávolság tekintetében semmi konkrétumot nem lehet tudni a tervezett járművekről, csak azt, hogy egyikben sem lesz extrém méretű akkumulátor. Az valószínűsíthető, hogy az új autók már eleve integrált NACS-porttal érkeznek majd, azaz gond nélkül használhatják a Tesla-féle Superchargereket.
A Ford nem nevezte meg az új EV-k debütálásának pontos dátumát, de a projektet ismerő forrásoktól kiszivárgott információk szerint az első modell valószínűleg 2026 második felében kerül forgalomba. Farley a Ford 2024 második negyedévére vonatkozó eredménybeszámolóján azt mondta, hogy az ár 30 000 dollár (10 820 000 forint) alatt marad majd a platform legolcsóbb termékei esetében.