Hirdetés

A Ford behúzza a féket az elektromos jövő felé vezető úton

|

A közeljövőben inkább a hibridek és az elektromos teherautók fejlesztésére helyezné a hangsúlyt.

Hirdetés

Bár néhány hónapja még azt taglalta a sajtó, hogy a Ford két új megfizethető EV-vel szándékozik jelentkezni a következő két évben, ám most mégis stratégiát váltana a járműgyártás nagy öregje. A bejelentett elektromos SUV és az F 150 Lightningnál kisebb pickup sorsáról egyelőre még nem sokat tudni, de a tervekkel ellentétben a Tennessee-i telephely egyelőre biztos nem kezdi meg a gyártást.

Ennek ellenére az EV-k biztosan a vállalat homlokterében maradnak a jövőben is, amit az is bizonyít, hogy az akkumulátorgyártást az előzetes tervek szerint szeretné elindítani a déli állam központjában. Itt, ha minden jól alakul, már jövőre el is kezdődhet a munka. A vállalat pénzügyi igazgatója John Lawler szerint a változás oka az, hogy az eredeti terveket nem találták kellőképpen költséghatékonynak.

Ehelyett a Ford közlése szerint a hangsúlyt ideiglenesen áthelyeznék a hibrid modellek és a tisztán elektromos haszongépjárművek fejlesztésére. Utóbbiból egyet már 2026-ban szeretnének is piacra dobni, ami a következő évben két EV furgon követne a megváltozott tervek szerint.

Hirdetés

A két furgon várhatóan teljes méretű teherautó formájában fog debütálni 2027 magasságában a Tenessee-i üzemben, amit egy középkategóriás hagyományos teherautó követ majd a sorban. Ennek a koncepciónak a fejlesztésén már most gőzerővel dolgozik egy speciális, részben külsős szakértőkből álló kaliforniai csapat.

Ez az átállás rövid távon komoly kiadásokkal jár majd, idővel azonban lényegesen költséghatékonyabbá válhat az új irányvonal. A Ford közlése szerint első körben 400 millió dolláros, nem készpénz jellegű többletköltséggel számolnak, amit idővel akár további 1 milliárddal is meg kell majd toldani. Ezek a kiadások mindig megjelennek külön tételként majd az aktuális negyedév kimutatásában.

Lawler szerint ezek az intézkedések alapjaiban változtatják meg a cég korábban kijelölt beruházási terveit, és az eredetileg EV-k fejlesztésére szánt 40 százaléknyi tőkéből egyelőre csak 30 fog realizálódni. Az, hogy milyen ütemben zajlik majd az irányváltás, egyelőre még nem derült ki a gazdasági szakember nyilatkozataiból.

Bár látszólag tényleg nagy változás ez a cég korábbi terveihez képest, az EV-ágazat növekedésének megtorpanása mindenképpen szükségessé teszi. Az első félév során megfogalmazott tervek azonban már egyértelművé tették, hogy mindent meg kell tenni, hogy a gyártás nyereséges maradjon, és az új intézkedések is ezt a célt szolgálják hosszútávon.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)