Hirdetés

2027-ben érkezik a Volkswagen olcsó, kompakt városi EV-je

|

Egy szaklap renderképeket készített az ID.1-ről az alapján, ami már tudható róla.

Hirdetés

Újdonság tűnt fel a Volkswagen jövőbeli kínálatában, amiről viszonylag sokat lehet már most tudni, pedig elvileg még messze a megjelenés. A kisméretű, olcsó, városi használatra szánt EV valószínűleg - illeszkedve a sorozatba - az ID.1-es nevet fogja kapni, és a 12 év után nemrégiben megszűnt e-UP! szellemi utódjaként tekintenek rá.

A motor1.com online autós oldal renderképeket készített a készülő koncepcióról az alapján, amit már most tudni lehet. Mivel az az információ már nyilvános, hogy az érkező tisztán elektromos városi jármű ferdehátú lesz, és ez nem ad túl nagy teret a találgatásra, jó eséllyel tényleg valami hasonlóra számíthatunk.

Ahogy azt Kai Grunitz, az új modell fejlesztésének műszaki igazgatója korábban egy nyilatkozatában már elismerte, az új Volkswagen átvesz egy sor dizájnelemet és megjelenésbeli megoldást az e-Up!-tól. Az ID.1 Grunitz szerint megőrzi majd a Volkswagenekre egyébként is jellemző, praktikusságot és funkcionalitást.

Hirdetés

A brand olcsó és szuperkompakt járgánya, amely állítólag valamivel olcsóbb lesz 20 000 eurónál (7,9 millió forint), valamikor az évtized második felében válhat valósággá. Ezt egy közelmúltbeli konferencián megerősítette a német autóipari konszern vezérigazgatója Oliver Blume is.

A kis villanyautó várhatóan új platformot fog kapni, mely újat hozhat a nagyobb ID.2-es MEB-platformhoz képest. Ahhoz, hogy az árát a fejlesztés során valóban alacsony szinten tudják tartani, szinte biztos, hogy el kell engedniük a fejlett vezetéstámogató rendszerek egy részét. A belső térben is inkább a sokoldalú használhatóság lesz a szempont a technológiai villantásokkal szemben.

Hajtáslánc tekintetében korai lenne még találgatni, ám az akkumulátorcsomag valószínűleg 40 kWh körül alakulhat. Ez - megfelelően a hasonló autókkal szemben támasztott igényeknek - körülbelül 250-280 kilométeres hatótávot biztosíthat majd. A várható alacsony ár azt sejteti, hogy a hangsúly nem a profiton lesz, inkább a fiatalabb réteget szólítaná meg a későbbi márkahűségükben bízva.

Amennyire ez tudható, a Volkswagen még nem döntött az ID.1 gyártásának indításáról, de várhatóan visszalépni már nem fognak a megvalósítástól. Az ágazati prognózis szerint 2027-ben kerülhet majd a márkakereskedésekbe. Az értékesítésről egyelőre annyit lehet biztosan tudni, hogy az Egyesült Államok nem szerepel azon országok listáján, ahol forgalmazzák majd az új városi modellt.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)