Európa autóállományát megvizsgálva azt látjuk, hogy a közeledő 2035-ös céldátum hatására a fenntartható technológiák irányába billent a mérleg hajtástechnológia tekintetében, és ráadásul a folyamat megállíthatatlanul zajlik tovább. Az új autók eladásaiban évről évre megfigyelhető az olló gyorsuló nyílása. Habár még mindig vannak szkeptikus hangok a tisztán elektromos autók fenntarthatósága kapcsán, és a hidrogén esetleges térnyerése sem lejátszott ügy, az irány egyelőre világos és egyértelmű.
A választott útról már nehézkes lenne teljesen más irányba indulni. Habár lehetetlen, és nem is szükséges minden erőfeszítést elölről kezdeni, mely a fosszilis energia használatról való leszakadásra irányul, de azért van némi igazság az EV technológiát érintő kritikákban. Az egyik ilyen az, hogy a tisztán elektromos autók töltéséhez értelemszerűen gyakran használnak nem megújuló forrásból származó elektromos áramot.
Bár az igaz, hogy néhány éve még szinte az összes akkumulátor feltöltéshez fosszilis energiát használtak, mára ezen a területen is jelentős változások következtek be. Az amerikai Energiainformációs Hivatal (EIA) friss jelentése szerint az Egyesült Államokban a 2024-es lesz az első olyan év, amikor átbillen a mérleg, és több elektromos áramot fogunk megújuló forrásból előállítani, mint fosszilisből. A napenergia a termelőkapacitások folyamatos nagyarányú növekedésének köszönhetően egyre inkább terjed mint kibocsátásmentes technológia, és év végéig várhatóan további 39 százalékkal fog gyarapodni.
Már jelenleg is 40 százalék körüli a megújuló energia aránya az energiamixben, de év végéig ez biztosan meg fogja haladni az 50 százalékot. Ez különösen az EV-k miatt fontos, hiszen így a töltésük is kibocsátásmentes lesz, nemcsak az üzemelésük. Az olaj világpiaci ára mindeközben lassú, de biztos csökkenést mutat, hiszen évről-évre kevesebb kell belőle. Az előrejelzések szerint további három százalékos árcsökkenés várható idén, ami ugyan nem tűnik túl soknak, de összességében 32 milliárd dollárral kevesebb benzinre költött pénzt jelent az USA-ban.
Az nem világos, hogy a villamos energia ára követi-e majd a benzinét, de az biztos, hogy még az elmúlt években jelentős dráguláson átesett árammal is kevésbé költséges feltölteni az autót, mint az időközben jelentősen olcsóbbá váló benzinnel.