Hét modellből hat tisztán elektromos hajtású volt a 2022-es Év Autója szavazáson. A világ egyik legnívósabb autós szakmai díjának számító elismerésért a Kia EV6, a Renault Mégane E-Tech, a Hyundai IONIQ 5, a Peugeot 308, a Škoda Enyaq iV, a Ford Mustang Mach-E és a Cupra Born versenyzett.
A mezőny autóit egy 22 európai ország 59 szakújságírójából álló zsűri értékelte és ők ítélték oda a 2022-es Év Autója címet is. Egy picit azonban még fokoznánk a feszültséget, így hátulról kezdjük: a zsűritől 144 pontot kapott a Cupra Born, előtte végzett a Ford Mustang Mach-E 150 ponttal - a Ford SUV-ját egyébként korábban 2022 legjobb villanyautójának választották.
A Kia EV6 győzelmének kulcsa a jelentős hatótáv és a rövid töltési idő volt (Fotó: KIA)
A Škoda Enyaq iV 185 pontot kapott a zsűritől, míg a nemrég bemutatott Peugeot 308 191-et. A képzeletbeli dobogó harmadik helyén a Hyundai IONIQ 5 állhat, 261 ponttal, míg az ezüstéremnek a Renault Mégane E-Tech tervezői örülhettek, a francia autó ugyanis 265 pontot kapott.
A 2022-es Év Autója címet pedig a Kia EV6 nyerte el, 279 ponttal.
Az EV6 a Kia első, tisztán elektromos hajtású modellje a márka kifejezetten ilyen hajtásmódra konstruált globális moduláris padlólemezén, az E-GMP-n. Az E-GMP alapjai lehetővé teszik a korábbi, alapvetően belső égésű hajtásláncokhoz konstruált elektromos modellekre jellemző kompromisszumok elkerülését. Az E-GMP-nek köszönhetően az EV6 kategóriájában kiemelkedően tágas utasteret kínál hosszú, akár 528 km-es hatótávolság és 800 V-os ultragyors tölthetőség mellett. Így az akkumulátorcsomag mindössze 18 perc alatt is 10-ről 80 százalékra telíthető.
Örömteli meglepetés a Kia EV6-ot győztesként látni. Éppen ideje volt már a Kia, és a teljes cégcsoport által nyújtott teljesítmény elismerésének, hiszen rendkívül kitartóan és alaposan dolgoztak ezen az autón. A Kia által mutatott fejlődés üteme valóban elképesztő.
- mondta Frank Janssen, az Év Autója zsűrijének elnöke.